پلیس کنگره

پلیس کنگره آمریکا جمعه اعلام کرد تهدیدها علیه اعضای نهاد قانونگذار آمریکایی ۱۰۷ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، پلیس کنگره آمریکا جمعه اعلام کرد تهدیدها علیه اعضای این نهاد قانونگذار آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی.ان.ان» اداره پلیس کنگره آمریکا علاوه بر این گفته «اطمینان دارد» شمار حوادث مربوط به کنگره کماکان روند صعودی خواهد داشت.

این اداره در بیانیه‌ای گفت: «همان‌طور که اداره پلیس قبلاً گزارش داده تعداد تهدیدهای انجام‌شده علیه کنگره با افزایش محسوسی مواجه بوده است. فقط در سال جاری با افزایش ۱۰۷ درصدی در تهدیدها علیه اعضای کنگره نسبت به سال ۲۰۲۰ مواجه هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به فضای تهدید منحصر به فردی که در حال حاضر در آن قرار داریم این اداره اطمینان دارد شمار حوادث سیر صعودی خواهند داشت.»

پلیس کنگره جزئیاتی درباره ماهیت این تهدیدها و یا دلایل افزایش آنها ارائه نکرده و خواستار ایجاد برخی تغییرات ساختاری در این اداره به منظور افزایش توان مقابله با تهدیدها شده است.

در بخش دیگری از بیانیه اداره پلیس کنگره آمده است: «در سال ۲۰۲۰، سرویس مخفی آمریکا که بیش از ۱۰۰ مأمور و تحلیلگر در اختیار داشت با ۸۰۰۰ حادثه مواجه شد. در همین مقطع زمانی، اداره پلیس کنگره که تنها ۳۰ مأمور و تحلیلگر در اختیار دارد تقریباً با ۹۰۰۰ حادثه مواجه شد.»

چند ماه پیش، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد اطلاعات به دست آمده از گفت‌وگوها در شبکه‌های اجتماعی و منابع دیگر حاکی است تهدیدها علیه اعضای کنگره افزایش یافته است.

قانونگذاران در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تمایلی به ارائه اطلاعات درباره جزئیات تهدیدهایی که علیه آنها مطرح شده نداشته‌اند اما تدابیر امنیتی برای محافظت از شماری از این نمایندگان در هفته‌های بعد از حمله هواداران «دونالد ترامپ» به ساختمان کنگره افزایش یافته است.

در ماه‌های گذشته نهادهای مختلف در آمریکا با توجه به حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره و شکست‌های امنیتی در محافظت از این ساختمان خواستار اختصاص منابع بیشتر برای حفظ ایمنی قانونگذاران آمریکایی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس