کد خبر 1213610
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
نگاهی متفاوت به رقیب استقلال| الهلال پرهوادارترین تیم آسیا و با ارزش 1300 میلیارد تومان

تیم فوتبال الهلال عربستان رقیب استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا و یکی از گران ترین تیم هاست.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال الهلال همیشه به عنوان متمول ترین تیم سعودی و یکی از پرهواداران ترین تیم آسیا شناخته شده است. الهلال جایگاهی مثل بایرن مونیخ در آلمان دارد. این تیم پرافتخار سعودی همیشه بیشترین سهم از بازیکنان ملی پوشان عربستان را در اختیار دارد و مثل بایرن مونیخ، کار بازیکن سازی و تزریق به تیم ملی کشورش را برعهده دارد.

*الهلال پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا در صفحات مجازی

الهلال امسال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به استقلال رسیده است.در فضای مجازی و مخصوصا توئیتر به عنوان اولین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی در میان کشورهای عربی الهلال پشتوانه هواداری بسیار زیادی دارد و می توان این تیم را بنا به آمار در صفحات مجازی پرهوادارترین باشگاه فوتبال آسیا نامید.

توئیتر رسمی باشگاه الهلال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد و این نشان می دهد پرهوادارترین تیم باشگاهی آسیاست. با نگاه به صفحات کانال‌های هواداری این تیم متمول سعودی متوجه می شوید در اکثر کانال ها بیش از ۲ تا ۳ میلیون دنبال کننده دارد.

النصر رقیب سنتی و همشهری الهلال که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تراکتور برود با داشتن ۳ میلیون دنبال کننده در صفحه توئیتری اش در رده دوم باشگاه های پرهوادار عربستانی قرار دارد. الاهلی و الشباب در رده های سوم و چهارم از نظر هواداری قرار دارند.

*حمایت تمام قد رسانه های سعودی از الهلال

با نگاه آماری به رسانه های عربستان کاملا مشخص می شود که این تیم شهر ریاض حمایت ۸۰ درصد رسانه های تصویری و مکتوب این کشور را دارد. خبرنگاران مشهور سعودی صراحتا هواداری خود از الهلال را اعلام می کنند و بارزترین خبرنگار ورزشی عربستان به نام ولید الفراج با برنامه «الدوری مع الولید» مشهورترین برنامه ورزشی تلویزیون عربستان صراحتا از باشگاه الهلال حمایت می کند و در توئیترش ۷ میلیون نفر دنبال کننده دارد.

نشریه «الریاضیه» عربستان معروف ترین روزنامه چاپ این کشور بارها با تیترهای حمایتی از الهلال نشان داده از این تیم پرهوادار ریاض حمایت می کند. روزنامه های الجزیره، سعودی اسپورت، المیدان الریاضی و ... از حامیان و نزدیکان باشگاه سعودی به شمار می آیند.

*حمایت مالی ویژه خاندان آل سعود؛  الهلال ۱۳۰۰ میلیارد تومانی

عموما از نوشته های رسانه های عربستانی مطالبی نظیر اینکه فلان شاهزاده به باشگاه الهلال مبلغ چند میلیارد تومان کمک بلاعوض کرده است خوانده می شود. کمک شاهزاده های سعودی به باشگاه های فوتبال در این کشور عرف است. کمک به باشگاه الاهلی و النصر نیز از سوی شاهزاده ها صورت می گیرد اما کمک به این باشگاه در مقایسه با الهلال چیزی نیست. 

خاندان آل سعود با توجه به جایگاه الهلال به دلیل هواداران بی شمارش از این تیم حمایت مالی ویژه ای می کند. طبق گزارش نشریه «المیدان الریاضی» عربستان الهلال گران ترین تیم این کشور است و ارزش تقریبی تیم کنونی الهلال با احتساب ستاره های خارجی اش ۱۹۸ میلیون ریال سعودی(تقریبا ۱۳۰۰ میلیارد تومان) است.

الهلال با ۳ قهرمانی در آسیا پرافتخاترین تیم قاره کهن هم به شمار می آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    6 1
    دقیقا کپی برابر اصل پیروزی البته بجز قهرمانی آسیایی
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 4
    ایران هم تیم الپرسپولیس را دارد که از حمایت همه جانبه شاهزاده های دولت روحانی و به خصوص شاهزاده المسعود السلطانی فر وزیر ورزش باشگاه الپرسپولیس برخوردار است. البته پرسپولیس نه آنقدر هوادار دارد و نه تا حالا جام باشگاههای آسیا را فتح کرده.
    • رضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      4 1
      البته از حق نگذریم الپرسپولیس منفور ترین تیم ایران است
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 0
      آی خندیدم، عالی نوشتی. درود بر تو
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 4
    عزیز من پر هوادارترین تیم اسیا تراکتور هستش یا خودتو اصلاح کن یا نوشتتو
    • امیر IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      تراکتور پر هوادار ترین تیم آسیاست استقلال هست ن تراکتور
  • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 1
    استقلال محبوبترین تیم دنیا است
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 2
    بله استقلال فقط یک بار رفت دسته سه
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      1 0
      البیروزی که دسته ۳بوده الشاهین التغیرنان
  • من یه لنگی بدبختم IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 2
    ماهم یه تیم داریم همیجوریه فقط لباسش قرمزه وقهرمانی آسیانداره اماستاره داره
  • ممد IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    ما هم بلدیم رو استقلال و پرسپولیس بدبخت مان دعوا کنیم تیم هاي عربی سرخیو آگوئرو و میرالم پیانیچ رو میخرن ما میریم آشغال های دست دوم کشور های دیگه رو میخریم میگیم بازیکن خارجی
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    بخداهیچ تیمی خطرناکترازتیم سلطانیفربرای استقلال نیست
  • ارس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    کیسه کش چرک فقط نافت رو باهوچی گری وتهمت و... بریدن دروغ وشیره مالیدن سر هوادار خصلت وژن اصلی کیسه تنان هست انشالله حذفتون کنند تا آسیا از وجود کثیف وچرکتون پاک بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس