روحانی: مردم در شب‌های قدر همه پروتکل‌ها را رعایت کردند / در روز قدس، راهپیمایی برگزار نمی‌شود / در این ۸ سال در زمینه علم و دانش از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ رسیدیم

رئیس‌جمهور ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می دهند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و ششمین آیین به برداری از طرح‌های ملی که به دو وزارتخانه علوم، فناوری تحقیقات و آموزش و پرورش اختصاص داشت، گفت: بسیار خوشحالم که در شصت و ششمین پنجشنبه افتتاحیه‌ها در بیست و سوم ماه رمضان شاهد افتتاح‌های بسیار خوبی در بخش آموزش عالی بوده ایم. در این باره گزارش‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف کشور و استان‌ها ارائه شده است که بسیار امیدبخش بود.

رییس‌جمهوری افزود: این گزارش‌ها نشان می‌دهد کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و توانسته‌ایم از رتبه بیست و یکم به رتبه پانزدهم برسیم و این یعنی دانشجوها، دانشگاه‌ها و فضاهای تحقیقاتی و پارکهای علمی و فناوری ما همه فعال بوده‌اند و اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی به ویژه به مراکز صنعتی متصل کند و همچنین دانشگاه‌ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی فناوری و نوآوری شکل گرفته است و این تحول بزرگی است.

روحانی اضافه کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، علم و دانش شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم اما چون برخی چیزها در این هشت سال به خاطر فضای سیاسی بزرگ‌تر معرفی شده است. این موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته می‌شود که مسوولان در این دولت برای علم و دانش تحقیقات و فناوری یک توجه ویژه‌ای قائل بودند که ما می‌بینیم در استان‌های مختلف یک سال هزار کلاس درس افتتاح شده است و این یعنی روزانه چه مقدار کلاس درس و مراکز آموزشی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

رییس جمهوری گفت: در زمینه بخش‌های مربوط به آزمایشگاه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد تا دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را بادقت و با لمس کردن اثر علم در عمل و تولید و فناوری کاملاً ببینند و برای آنان محسوس باشد. برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی بدون آزمایشگاه نمی‌تواند پیشرفت کنند و به اهداف مدنظر دست یابد.

روحانی اظهار کرد: دولت در سال‌های سخت ۹۸ و ۹۹ برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید توجه ویژه‌ای کرد و این یعنی تحولی که امروز در علم و دانش شاهد آن هستیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیار خوشحالم در این ایام بسیار مبارک رمضان و شبهای قدر که در رحمت خداوند باز است، این بهره برداری‌ها انجام شد.

رییس‌جمهوری در توصیف شبهای قدر گفت: این روز چون روز ملی هر کشوری که در آن مراسم برگزار می‌شود، خداوند بزرگ هم شب رحمتی برای همه مسلمانان و همه انسان‌ها مقدر کرده است که دیگران هم می‌توانند از این شب استفاده کنند. اما مسلمانان از آن شب یعنی شب قدر بیشتر استفاده می‌کنند و مسلما آنچه از قرآن به دست می‌آید شب قدر در ماه رمضان است.

وی افزود: قرآن از یک طرف می‌گوید شهر رمضان، یعنی قرآن در ماه رمضان نازل شده و از طرفی هم می‌خوانیم قرآن در شب قدر نازل شده است پس هم قرآن در ماه رمضان نازل و هم شب قدر در ماه رمضان واقع شده است.

روحانی ادامه داد: اینکه شبهای قدر کدام شب‌های ماه رمضان است، مشخص نیست و سه شبی که بیشتر به شب قدر معروف است یعنی شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم را پاس می‌داریم و در آن شب احیا برگزار می‌کنیم تا صبح بیدار می‌مانیم و در حال مناجات با خداوند هستیم.

رییس جمهوری گفت: مردم در شرایط کرونایی در شبهای قدر در مراکز مذهبی و دینی حاضر شدند و خوشبختانه همه پروتکل‌ها را رعایت کردند و چه افرادی که به دلیل همین شرایط در منزل ماندند و با مراسمی که در مراکز دینی برگزار می‌شد هم نوا شدند که این جای بسیار تشکر دارد.

وی افزود: مردم ما بسیار خوب، معتقد و متدین هستند و با دل پاک خود، حتماً یک شستشوی کامل روحی را در این سه شب داشته‌اند.

روحانی خاطرنشان کرد: وقتی این پاکی و این صفای دل با علم، دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور و فناوری توام باشد، می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگ در کشور باشیم و خواهیم بود.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مردم فردا جمعه روز قدس به یاد ملت فلسطین و عزیزانمان که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در خیابانها کشورهای مختلف در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند را گرامی خواهند داشت. جامعه جهانی به آنان (مردم فلسطین) توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: ملت بزرگوار ما جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در یادآوری از حقوق ملت فلسطین و باز پس گیری قدس عزیز به دست مسلمانان مورد توجه قرار می‌دهند و این مورد توجه همه مسلمانان بوده است و امیدوارم مردم فلسطین در این جهاد خود به پیروزی دست یابند تا مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود برسند.

روحانی افزود: ما هم فردا روز قدس را پاس می داریم اما رعایت پروتکل پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای است که راهپیمایی برگزار نمی‌شود اما برای آزادسازی قدس دعا می‌کنیم و همه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • شیردل IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    5 0
    اقای روحانی شما برو با دیپلماسی فلسطینو ازاد کن تو که خوب زبان دنیا بلدی ،اونا هم که دوستاتن، برو دیگه چرا اینجایی فقط حرف میزنی !
  • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    8 0
    تنها کاری که از دست این شیخ بر می اید اداره فساد و فحشا است و لاغیر
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      3 3
      این ۸ سال در زمینه علم و دانش از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ رسیدیم _ در واقع سرمایه گذاری های بلند مدت احمدی نژاد بود که الان داره جواب میده عملکرد دولتتان سال های بعد مشخص میشه
    • شامالا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 1
      سرمایه گذاری بلند مدت دیگه چیه. کلا 60 هزارتا مقاله چاپ شده که ایران رو در مقام 15 قرار داده معادل اون مقالاتی هست که هر سال نخبه های کشور یکی دو تا مقاله میدن تا با اعتبارش اپلای کنن و از کشور برند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 1
    در زمان دکتر احمدی نژاد رتبه 11 جهان بودیم
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 0
    تمام دنیا راهپیمای واعتراضاتش برپاست -تو فقط بخاطر بی لیاقتی که نتوانستی پروتکلها را رعایت کنی اعلام برپا نشدن میکنی!؟
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    فقط مشکل مغازه دار هست باید تعطیل باشند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    روحانی دست؟ کی بود اها یانکیها باشه خوب دستی؟ بود...ببین چه دست تو دستیه...
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    4 0
    روز قدس نداریم ولی ان شاء الله تجمغ جشن ملی وینچای را با حضور پرشور اقشار قر در کمر خشک شده برگزار خواهیم کرد.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 0
    بابا اگه دست روحانی بود که الان نه تنها فلسطین بلکه نصف ایرانم فروخته بود اینا اگه رهبری نبود الان ایرانو برده بودن زیر چتر اسراعیل و آمریکا چه برسه به فلسطین که کلا خاکش اشغاله.روحانی داداش تو ایرانو نفروش تو موشک و هسته ای و منطقه رو میخاستی بدی بره رهبر نزاش کم تریپ بچه مسلمون بگیر برامون اون لباس طلبه گری که پوشیدی از سر تزویره.تو میخاستی رو منطقه مذاکره کنی و مذاکره رو منطقه یعنی عقب نشینی از مرزهای اسراعیل و خالی کردن پشت فلسطینی ها.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    خوشم هر روز راست دوربین تمرین سخنرانی میکنه ایشون رئیس قوه مجریه است؟؟ یا رئیس قوه حرافیه ؟؟؟؟
  • بهرام IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    عدم مسولیت جناب عالی در عید نوروز و مسولیت پذیری در روز قدس و رمضان نفاق داشتن شما و اطرافیانتان را علنی میکند امام خمینی (ره) نفاق در تعالیم دینی به عنوان یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی شناخته می شود که خود منشأ بسیاری از زشتی های دیگر است. شکی نیست که رذایل اخلاقی در هر مکان و هر زمان وجود داشته و خواهد داشت اما آن رذیله ای که در جامعه امروزی مان بیشتر از هر صفت زشت دیگری می بینیم، نفاق است.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    3 0
    آمار خودت بدرد خودتو خودیهایت میخوره
  • سیدرضا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    آقای روحانی چند سکه گذاشته شده توسط شما به مذاکره کنندگان کنارگذاشته آید.؟؟؟؟؟ هنوز صحبتهای ظریف در مجلس وشما پشت تریبون هئیت دولت درحیاط پاستور یادم نرفته!!!!! تمام تحریماهاو.......واخرش بقول رئیس بانک مرکزی وقت در سازمان ملل متحد،نتیجه برجام ،هیچ،.....
  • محمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    ایران رتبه 13 بود در علم کردیش 15 آقای روحانی این رتبه است نمره نیست که هر چی بالاتر بره بهتر باشه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    رئیسی مسأله واکسیناسیون را دغدغه مردم و موضوعی مهم دانست که نقش زیادی در آرامش و امنیت ذهنی مردم خواهد داشت، در عین حال گفت: واکسن از هر کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصین وزارت بهداشت تأیید شود، مردم استفاده می‌کنند. البته که برای مردم دلنشین‌تر است، تا واکسن تولید داخل را استفاده کنند. جناب اقای رئیسی. کسانی که در خرید واکسن کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند .
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    این باز هم بلوف زد! رتبه علمی ایران در دولت قبل مگر به 16 نرسیده بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس