کد خبر 1213243
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
دومین پایگاه نظامیان خارجی به ارتش افغانستان واگذار شد

به‌دنبال آغاز روند خروج آمریکا از افغانستان، یک پایگاه نظامی دیگر نیروهای خارجی تخلیه شده و به ارتش افغانستان واگذار شد.

به گزارش مشرق، دومین پایگاه نظامی نیروهای خارجی تحت عنوان «مایک اِسپن» روز چهارشنبه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد. این کمپ در منطقه مسئولیت تیپ 209 ارتش شاهین افغانستان قرار دارد.

در مراسم واگذاری این پایگاه به نیروهای افغان، ژنرال وردک، فرمانده تیپ 209 ارتش شاهین و ژنرال مایر، فرمانده منطقه‌ای حمایت قاطع در شمال با شماری از نیروهای آلمانی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید

تداوم عملیات‌های ضدتروریستی آمریکا پس از خروج از افغانستان

مایر در این مراسم گفت که نیروهای افغان از توانایی‌های «بسیار قوی» برخوردارند و از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو مسئولیت تأمین امنیت مستقل و راه‌اندازی عملیات‌ها را بدون حمایت نیروهای حمایت قاطع داشته و انجام داده‌اند.

وی در عین حال تأکید کرد که جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و نیروهای این کشور را در بخش‌های لجستیکی و تسلیحاتی حمایت خواهد کرد.

پیش از این پایگاه آنتونیک در تیپ 215 ارتش میوند در ولایت هلمند از سوی نیروهای آمریکایی به نیروهای افغان واگذار شده بود.

روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است بیش از ۹۰۰۰ نیروی خارجی تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

قبلا محمدیاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع و رییس ستاد ارتش افغانستان گفته بود که با خروج نیروهای خارجی، تجهیزات و پایگاه‌های‌ آنها به نیروهای افغان واگذار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس