کد خبر 1211147
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

از قدیم همواره انسان به دنبال راهی بود که خود را در برابر هوای سرد و گرم محافظت کند. به همین دلیل روش‌هایی مانند کلبه‌های یخی اسکیموها و یا بادگیرهای یزد به وجود آمد.

با انقلاب صنعتی و پیشرفت فناوری دستگاه‌های تولید سرمایش و گرمایش ابداع شد و نیاز به کانال‌های انتقال هوا به وجود آمد. یکی از انواع این مجراها، لوله‌های گالوانیزه بود که برای انتقال هوا مورد استفاده قرار گرفت.

همزمان با پیشرفت تکنولوژی نوعی از لوله‌های انتقال هوا ساخته شد که قابلیت انعطاف پذیری داشته و کانال فلکسیبل نام گرفت. به دلیل شکل ارتجاعی و  خرطومی مانند به آن لوله خرطومی نیز گفته می‌شود.

لوله فلکسیبل امروزه جایگزین مناسبی برای کانال‌های گالوانیزه شده است و به دلیل راحتی در نصب، قابلیت از پیش عایق بودن و .... بسیار مقرون به صرفه هستند.

لوله فلکسیبل یا کانال خرطومی

انواع لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل ساخت شرکت نسیم سهند نوین شامل مدل‌های زیر است:

* لوله فلکسیبل بدون عایق

لوله فلکسیبل آلومینیومی یا فویلی

لوله فلکسیبل کمبی (کومبی)

لوله فلکسیبل برزنتی

* لوله فلکسیبل عایق‌دار

لوله فلکسیبل با عایق پلی اتیلن

لوله فلکسیبل با عایق پلی استر

لوله فلکسیبل IFD

لوله فلکسیبل PL

لوله فلکسیبل با عایق الاستومری

ویژگی لوله فلکسیبل

اصلی‌ترین ویژگی کانال خرطومی انعطاف پذیری آن است. این ویژگی این امکان را فراهم می‌آورد تا نصب لوله در فضاهای با دسترسی کم نیز به راحتی انجام گیرد و هزینه کانال‌کشی کاهش یابد.

لوله فلکسیبل یا کانال خرطومی

از دیگر ویژگی‌های این لوله می توان به از پیش عایق بودن آن اشاره کرد که در شرایطی که راندمان حرارتی و جلوگیری از هدر رفت انرژی در انتقال هوا مهم باشد می‌توان از کانال‌های فلکسیبل عایق‌دار استفاده نمود.

کاربرد لوله خرطومی انتفال هوا

همان طور که گفته شد لوله خرطومی هوا یکی از اجزای مهم سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. به دلیل گستردگی کاربرد کانال فلکسیبل در زمینه تهویه هوا، تخلیه آلاینده‌ها و ذرات معلق در مکان‌های صنعتی و همچنین قیمت لوله فلکسیبل خیلی زود این محصول به یکی از محصولات پرفروش بازار تبدیل شد.

لوله فلکسیبل یا کانال خرطومی

متعلقات کانال فلکسیبل

با توجه به این که لوله‌های فلکسیبل در شاخه‌های 6 و 10 متری تولید می‌شوند برای وصل کردن آنها به یکدیگر از قطعه‌ای به نام بست فلکسیبل استفاده می‌شود. از دیگر متعلقات لوله فلکسیبل می‌توان به رابط فلکسیبل، انواع تبدیل‌ها، انواع سه راهی و شلواره و ... اشاره کرد.

 بست هوابندی نیز به منظور هوابندی نقاط اتصال کانال فلکسیبل با متعلقات و سیستم‌های تهویه مطبوع به کار گرفته می‌شوند.

شرکت نسیم سهند نوین با ده سال سابقه در تولید کانال‌های فلکسیبل انتقال هوا این افتخار را دارد که یکی از برترین تولیدکنندگان این صنف بوده و با بسیاری از شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ همکاری داشته است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس