کد خبر 1210084
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
image-20210428183248-1.png

چیزی به آغاز سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و اغلب افرادی که قصد شرکت در این رویداد مهم سیاسی را دارند در حال راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی انتخابات هستند.

در سال‌های اخیر شیوه‌های مختلف و جدید تبلیغات در این دوران باعث شد برگزارکنندگان انتخابات و همچنین نامزدها به شکلی جدی‌تر به این مقوله‌ی مهم نگاه کنند. طبق  این مقاله  کاربردی از سامانه ارسال پیامک انتخاباتی ایده پردازان sms.ir ، در دوره‌ی قبل انتخابات بیش از 200 میلیون پیامک ارسال شده است.

و این بدین معناست که دیگر پوسترهای تبلیغاتی بر روی دیوارها و یا پخش تراکت‌ها تاثیری مانند قبل ندارند.

گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی اثرات خود را بر روی تبلیغات انتخابات هم گذاشت و کاندیداها متوجه شدند که با استفاده از این چنین امکانات گران‌بها، کم‌هزینه و همچنین کارامدی می‌توانند قشر عظیمی از مردم را به سمت این رقابت و رای دادن به آن‌ها هدایت کنند.

در دوره‌های مختلف انتخابات اعم از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات مجلس چند روش تبلیغاتی به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و فرصتی شد تا حتی افرادی که مردد بودند تا در انتخابات شرکت کنند به پای صندوق‌های رای بروند و به نامزدهایی که در زمان تبلیغات حداکثر تلاش خود را به‌کار برده بودند رای بدهند.

اتفاق مثبتی که هریک از نامزدها به دنبال آن هستند و از هر شیوه‌ای برای دستیابی به رای بیشتر استفاده می‌کنند.

برای موفقیت در انتخابات شاید بسیاری از کاندیداها به سراغ روش‌های گوناگونی بروند اما برگزاری یک کمپین انتخاباتی امری لازم برای تمام آن‌هاست و توصیه می‌شود که این مورد مهم را جدی بگیرند.

به این دلیل که برگزاری کمپین و برنامه‌ریزی اصولی در پیش‌برد آن، مسیر جذب رای‌دهندگان و بالا بردن مشارکت را به طرز چشم‌گیری هموارتر می‌کند. نظمی که برنامه‌ی یک کمپین می‌تواند به روند تبلیغات بدهد، قطعاً در آینده و نتیجه‌ی انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

مدیران و برگزارکنندگان کمپین به درستی می‌دانند که چه قدم‌هایی برای هرچه بیشتر هیجان‌انگیزتر بودن و به ثمر رسیدن تلاش‌های نامزد مورد نظر انجام دهند. آنچه در این کمپین از اهمیت بالایی برخوردار است، بهره‌بردن صحیح از موثرترین روش تبلیغات انتخابات است.

روش های پیروزی در انتخابات چیست؟

نامزد انتخابات در وهله‌ی اول باید تیمی کاملاً پرانرژی، مصمم و خبره برای این کار استخدام کند. او پس از هدف‌گذاری دقیق از علت حضور در کارزار انتخاباتی، باید تمام خواسته‌های خود را با تیم مطرح کرده و نظرات آن‌ها را جویا شود. نکته‌ی مهم دیگر بودجه‌بندی مالی و در نظر گرفتن هزینه‌های فعالیت تبلیغاتی در تمام دوران انتخابات است.

پس از برنامه‌ریزی در این زمینه، زمان آن می‌رسد که اعضای گروه انتخاباتی شروع به تحقیق و تحلیل نسبت به دیگر کاندیدها و فعالیت‌های آن‌ها در تمام بخش‌ها کنند. آماری که از این تحلیل به دست می‌آید، به نامزد انتخابات و کمپین او کمک می‌کند تا با شناختی صحیح و آگاهانه به رقابت با دیگر کاندیداها برود.

تا این مرحله، زیرساخت‌های یک کمپین انتخاباتی و نیازهای اصلی آن باید آماده شود. پس از آن مهم‌ترین بخش یعنی شناسایی انواع روش‌های تبلیغاتی و به‌کار بردن آن‌ها آغاز خواهد شد.

تیمی که وظیفه‌ی تبلیغات را بر عهده دارد باید بداند در کنار استفاده از تمام امکانات موجود چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، کدام یک از آن‌ها اثری مستقیم‌تر، کم‌هزینه‌تر و همچنین کارامدتر برای تبلیغ کاندیدا و بازخورد بالا از سوی مخاطبان دارد؟

شبکه‌های مجازی در انتخابات اخیر نقشی اساسی برای تبلیغ نامزدها ایفا کردند. این پلتفرم‌ها در این روزها به یکی از اصلی‌ترین منابع اطلاع‌رسانی و ارتباطی در میان مردم تبدیل شده‌اند.

آخرین اخبار سریعاً از طریق کانال‌های مجازی ارسال می‌شود و کاربران علاقه‌مندند که آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. از طرفی در کنار قابلیت پوشش خبری در شبکه‌های اجتماعی، جنبه‌ی سرگرمی و تبلیغاتی آن نیز طرفداران بسیاری دارد.

به همین دلیل نامزدهای انتخاباتی در هر دوره از این رقابت از تمام این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند تا در میان کاربران آنلاین نیز بیشتر شناخته‌ شوند و آن‌ها را از برنامه‌ها و اهداف خود آگاه کنند.

بنابراین دیگر شیوه‌ی تاثیرگذار در این کارزار سیاسی را می‌توان با اطمینان، رسانه‌های اجتماعی نام برد. اما یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پر سودترین روش‌هایی که همواره نامزدهای انتخابات از آن بهره برده و هیچ‌وقت از برنامه‌ی تبلیغاتی خود آن را حذف نکرده‌اند، ارسال پیامک انتخاباتی است.

پیامک از دیرینه‌ترین کانال‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در جهان بوده و هنوز هم به دلیل دسترسی بالای مردم به تلفن‌های همراه و همچنین سرعت بالای ارسال پیام، مخاطبان بیشمار خود را دارد. نکته‌ی مهم استقبال از ارسال پیامک انبوه در تمام این سال‌ها این است که پیام‌کوتاه نسبت به دیگر شیوه‌های خبررسانی و تبلیغاتی هزینه‌ای کم داشته و این ویژگی مثبت را همچنان حفظ کرده است.

متخصصین مارکتینگ و اغلب مدیران روابط عمومی کمپین‌های انتخاباتی بر این باورند که با استفاده از پیامک می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن اخبار مربوط به برگزاری کمپین، سخنرانی نامزدها، کد انتخاباتی آن‌ها، شعار انتخاباتی و دیگر اطلاعات مهمی که رای‌دهندگان نیاز دارند بدانند را ارسال کنند.

چنین خاصیتی برای هر فردی که درگیر رقابت‌هایی نفس‌گیر و تنش‌زا همچون انتخابات است حکم فرصتی طلایی را دارد. در روزهای انتخابات صدها خبر و اطلاعات در شبانه‌روز رد و بدل می‌شود که نامزدها جزء اصلی آن‌ها هستند. در واقع تنور انتخابات به لطف اتفاقاتی که در این مدت از سوی نامزدها، طرفداران و مخالفانشان صورت می‌گیرد گرم می‌شود.

به همین خاطر تیم تبلیغاتی و افراد حاضر در ستادهای انتخاباتی باید از تمام لحظات آن استفاده کرده و در کم‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به انبوهی از مخاطبان در جای جای کشور مخابره کنند. پیامک انتخاباتی در این مواقع مفید است. با ورود به پنل نامزد انتخاباتی که از سوی اپراتور ارائه‌دهنده سرویس خدمات پیام‌کوتاه به او تعلق می‌گیرد و با طی کردن مسیری کاملاً آسان و سریع، می‌توان متن پیام‌های مهم را به تعداد بالایی از کاربران شبکه‌ی تلفن همراه ارسال کرد.


کاندیدها در این دوران به دنبال روشی هستند تا حتی نظر افرادی که قصد شرکت در این رویداد را ندارند هم به خود جلب کنند. پیامک انتخاباتی می‌تواند چنین امکانی را برای‌شان فراهم کند.

انتخاب یک متن پیامکی جذاب، دقت به ساعت ارسال پیامک و داشتن سرشماره‌ای پرمخاطب تکمیل‌کننده‌ی پروسه‌ی ارسال پیامک انتخاباتی است. این امر در کنار دیگر شیوه‌های تبلیغاتی مانند شبکه‌های اجتماعی و بنرهای خیابانی باعث می‌شود تمام اقشار جامعه در جریان برنامه‌های نامزدها قرار بگیرند.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس