گزارش پایگاه آمریکایی از قدرت شناورهای ایرانی در خلیج فارس

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به حرکت ایران در مسیر خودکفایی نظامی، به تشریح توانمندی دریایی این کشور پرداخت.

به گزارش مشرق،  «سباستین روبلین»، تحلیلگر امور امنیتی پایگاه «نشنال اینترست»، در یادداشتی به تشریح قدرت ایران در عملیات دفاع دریایی در خلیج فارس پرداخته است.

یادداشت «روبلین» با اشاره به برنامه ریزی‌های ایران در عملیات دفاع دریایی در خلیج فارس، می‎گوید، شناورهای جدید ایرانی همچنان ابزار خطرناکی در آب‌های محدود و کم عمق خلیج فارس هستند.

نگارنده می‎افزاید «از همه مهم‌تر اینکه، تلاش مداوم و درازمدت ایران برای تولید بومی زیردریایی‌های بزرگ‌تر و توانمندتر، از حرکت این کشور در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت نظامی خودکفا حکایت دارد.

وی در ادامه از برنامه ریزی ایران برای عملیات دفاعی دریایی در خلیج فارس گزارش داده و به توصیف ناوگان بزرگ شناورهای تهاجمی و سریع با قابلیت حمل موشک پرداخت.

از منظر تحلیلگر امور امنیتی، زیردریایی بومی «غدیر»، برای انجام عملیات در آب‌های کم عمق بسیار مناسب است و فرصت پنهان شدن و کمین را دارد.

وی همچنین در بخش دیگری ضمن تشریح زیردریایی بومی «فاتح»، تاکید کرد، تحولات سال‌های اخیر اعم از جنگ عراق، تحریم‌های تسلیحاتی، ...، به ایران انگیزه فوق العاده‌ای برای خودکفایی نظامی داده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهری IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    34 16
    تا کور بشه چشم حسود و بخیل ما خیلی جلوییم این قدرت و این پیشرفت مدیون فرمانده کل قوا امام خامنه ای و دانشمندان و نخبگان نظامی هستیم
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    18 4
    ما نه نیازی به تعریف و تمجید دشمن داریم و نه فریب این نمایشها را خواهیم خورد آمریکا هزار و یک برنامه سری موشکی و بمب افکن و جنگنده و ماهواره ای و ... دارد آیا شده حرفی از قدرت باردارنده و سری خود بزند چرا ؟ چون نمیخواهد تا لحظه آخر دست خود را رو کرده و خود را خلع سلاح کند نیت آمریکا از این دست حرف و حدیثها فقط و فقط بازی با توان استراتژیک و قدرت بازدارندگی ایران است تا ما را دچار اشتباه محاسباتی در توان رزمی خود کند ما هرگز نباید قناعتی در بروزرسانی کم و کیف سلاحهای بازدارنده خود داشته باشیم.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    17 13
    اگه قرار باشه اذربایجان و ترکیه و اسراییل شمال ایران نفوذ داشته باشند،دریای خزر باید تجهیز بشه و خطوط دفاعی شمال و غرب کشور تجهیز بشه
  • اسداله IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    22 1
    اگر میتونستیم در حوزه اقتصاد و تجارت،صنعت و کشاورزی هم چون فعالیتهای انجام شده در صنایع دفاعی و موشکی به خودکفایی برسیم قطعا پاشنه اشیل ایران از دشمن گرفته میشود.شگفت انگیز است که عده ای در داخل که غالبا هم چهار دهه است قدرت را در دست دارند مانع این روند میشوند و مرتب با تصمیمات و اقدامات اشتباه و خائنانه جلوی مسیر استقلال و عزت مردم بدون دلنگرانی سنگ اندازی میکنند. کشور به یک پاکسازی بزرگ و عمیق در انتخاب عناصر حاکمیت دارد.
  • رسول IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اللهم صل علی محمد و ال محمد خداوندا رزمندگان اسلام و ایران را هر روز قدرتمند تر و پیروز تر بدار و خودت که از همه بهتری از انان محافظت فرما امین
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    9 4
    درود بر رزمندگان اسلام .. سلام بر شهیدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس