رئیس پنتاگون: بحران اقلیمی تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکاست

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی تغییرات آب و هوایی را یک تهدید وجودی علیه امنیت ملی ایالات متحده توصیف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، لیود آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: بحران تغییرات آب و هوایی یک تهدید وجودی علیه امنیت ملی آمریکا است و پنتاگون همه تلاش خود را برای ریشه کن کردن آن انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی افزود: امروز هیچ کشوری نمی تواند به امنیت پایدار دست یابد آن هم بدون حل و فصل بحران اقلیمی. ما با تهدیدات زیادی در مسیر کار خود روبرو هستیم ولی تعداد کمی از این تهدیدات را می توان تهدیدات وجودی توصیف کرد. بحران اقلیمی یکی از آنهاست.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: با ذوب شدن قطب، رقابت برای منابع و نفوذ در منطقه افزایش یافته است. افزایش دما و رویدادهای پرتنش و مهیب آب و هوایی در آفریقا و آمریکای مرکزی جان میلیون ها نفر را به واسطه خشکسالی، قحطی و گرسنگی و بی خانمان شدن تهدید می کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داده است تا تولید گازهای آلاینده و گلخانه ای این کشور را تا سال 2030 میلادی بیش از 50 تا 52 درصد کاهش دهد که این رقم دو برابر بیشتر از وعده قبلی دولت اوباما است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس در سال 2019 خارج شد ولی جو بایدن بار دیگر در ژانویه امسال به این پیمان بازگشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    3 0
    خوش به حالشون هر عاملی که باعث تضعیف کشور و حکومت و قدرت و هژمونی شون میشه ارزیابی می کنند؛ پیدا می کنند و برای رفع مشکل برنامه ریزی می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس