هشدار الحشد الشعبی درباره عملیات ترکیه علیه یگان‌های امنیتی عراق

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی ضمن هشدار درباره هرگونه اقدام ترکیه علیه یگان‌های امنیتی عراق تاکید کرد که در صورت وقوع هرگونه عملیاتی علیه نیروهای امنیتی عراق، آنکارا پاسخ سختی را دریافت خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، «محمود مرضی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق ضمن محکوم کردن عملیات‌های ترکیه در خاک عراق، درباره هرگونه اقدام ترکیه علیه نیروهای امنیتی و یگان‌های الحشد الشعبی هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: دولت باید موضعی قاطع در قبال نقض‌های امنیتی صورت‌ گرفته از سوی ترکیه اتخاذ کند و آن را متوقف کند. اگر یگان‌های امنیتی عراق مورد تعرض قرار گیرد، پاسخ به آن قاطع و شدید خواهد بود. ضمن این‌که، این تجاوزهای ترکیه، نقض آشکار حاکمیت عراق است و بر امنیت و ثبات آن تاثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید

واکنش عمار حکیم به حمله علیه حشدالشعبی

عملیات‌های مستمر نظامی ترکیه در عمق خاک عراق و به طور مشخص در شمال این کشور، به بهانه مبارزه با اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت می‌گیرد. پ.ک.ک از زمان شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفته است. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

ترکیه  از چندی قبل دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر شبه‌نظامی پ.ک‌.ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    17 8
    روباه برا گرگ شاخ شده
    • سرباز IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      4 11
      گرگ صفت بودن اردوغان رو خوب اومدی ولی شیر بچه های حیدر همین گرگ رو میشون سر جاش
  • کوروش کبیر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 10
    آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل
  • ناشناس TR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    5 9
    ترکیه اشتباه میکنه حشد الشعبی یک نیروی جنگ نامنظم است و حمله وجنگ به ان بیفایده است امریکا نتوانست با حشدالشعبی در بیفتد حشدالشعبی فنا نا پذیر است همانطور که چریکهای ویتنامی فنا ناپذیر بودند چریک هرگز نابود نمیشود
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      11 8
      جنگ نامنظم یعنی از مردم به عنوان سپر استفاده کردن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    11 6
    حشد الشعبی شده هشداردهنده ببین دنیا به کجا رسیده ترکیه فوت کنه عراق میره چه مونده به حشد الشعبی
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    9 6
    الکاظمی باید تمام شبه نظامیان رو خلع سلاح بکنه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    10 6
    اگه حشدالشعبی قدرت داشت از ترس ترکیه با پ ک ک متحد نمیشد
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      4 9
      یعنی هنوز اینقدر نمی فهمی که خود بارزانی با حشدالشعبی مخالفه؟ حالا دیگه چه برسه به پ ک ک! کلا شما عادت دارید هر کس که مخالف سیاست های ترکیه باشه متهم به حمایت از پ ک ک کنید
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    2 11
    برادران مقاومت اسلامی عراق و همه شرافتمندان عراقی، بدانید اگر ترکیه حمله ای انجام داد نباید با تاخیر پاسخ دهید، منظور اینست از الان برای حمله آنها و همچنبن نیروهای صهیونیست بارزانی، برنامه و طرح داشته باشید، سرعت واکنش، اثر مهمی در روحیه طرف مقابل دارد. البته با طرح فبلی. جان ترکیه در هواپیماهای اف ۱۶ و پهپادهای بیرقدار است، راه مقابله، موشک دوش پرتاب و پهپادهای انتحاری با هجوم به نقاط حساس پایگاههای آنها در عراق است. یعنی، تصاویر هوایی پایگاههای بارزانی و ترکیه را قبلا تجزیه و تحلیل کنید و فهرست نقاط حساس را در آورید. موفق باشید و در پناه خدا.
    • ایرانی AU ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      3 0
      قرار شد تقلب نرسونی
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 2
      حالا چی به تو می رسه اون وقت ؟ بالفرض پ ک ک قوی بشه که بازهم می آیند مرزبانان و جوانان ایران را به شهادت می رسانند یا شما از اونهایی هستی که اعتقاد یک چشم من در بیاد ولی دوچشم همسایه کور بشه ؟؟
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    حشد الشعبی چطور گروهی هست که نه دولت عراق اونها رو میخواد نه ملت عراق و نه اقلیم کردستان خب معلومه که ترکیه در جنگ بر آنها غلبه خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس