کد خبر 1205917
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
تیم‌های ایرانی در چه شرایطی در آسیا رقیب هم می‌شوند؟

با افزایش تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا، امکان رویارویی تیم‌های صدرنشین در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد و چه بسا در این مرحله دو تیم ایرانی به مصاف هم بروند.

به گزارش مشرق، با افزایش تعداد تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا به ۴۰ تیم، قوانین و شرایط صعود از گروه و حضور در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات تغییر کرده است. در حالی که در گذشته، تیم‌های صدرنشین در مرحله حذفی با تیم‌های دوم گروه‌های مختلف دیدار می‌کردند، امسال شرایط تغییر کرده و امکان دارد دو تیم صدرنشین در دور گروهی به مصاف هم بروند و دست بر قضا، در تک دیدار این مرحله هم مهمان شوند.

طبق جدول اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، به اسامی تیم‌های دوم راه یافته به مرحله بعد ارتباط دارد. در واقع با وجود حضور پنج تیم دوم، فقط سه تیمی که از نظر امتیازی شرایط بهتری داشته باشند، به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.

به همین علت، برنامه مرحله یک شانزدهم نهایی تیم‌ها هنوز مشخص نیست و شرایط پیچیده‌ای رقم خورده است. به طور مثال امکان دارد، استقلال و پرسپولیس در صورت صدرنشینی در دور گروهی، در مرحله بعد به هم برسند.

بیشتر بخوانید:

اعتراض خاموش پرسپولیسی‌ها به رقم پاداش در هند

مثلا این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که استقلال و پرسپولیس صدرنشین گروه‌های C و E شوند و از طرف دیگر تیم‌های دوم گروه‌های A ،C و E به مرحله حذفی راه یابند. در این صورت پرسپولیس میزبان استقلال می‌شود.

یا در صورتی که پرسپولیس و فولاد صدرنشین گروه‌های E و D شوند و تیم‌های دوم گروه‌های A ،D و E به مرحله حذفی راه یابند، پرسپولیس میزبان فولاد می‌شود.

یا در شرایطی که استقلال و تراکتور در گروه‌های B و D صدرنشین شوند و تیم‌های دوم از گروه‌های B ،D و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، استقلال میزبان تراکتور می‌شود.

طبق جدول زیر، شرایط مختلف برای این مرحله توضیح داده شده و در صورتی که دو تیم صدرنشین با هم رو به رو شوند، علامت * به معنی تیم میزبان است. 

به طور مثال اگر تیم‌های دوم گروه‌های A، B و C (ردیف اول در تصویر زیر) به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، شرایط حاکم در این ردیف رقم می‌خورد که تیم‌های اول گروه A و B با هم دیدار می کنند و تیم اول گروه C با تیم دوم گروه A، تیم اول گروه D با تیم دوم گروه B و تیم اول گروه E با تیم دوم گروه C بازی خواهند کرد.

تیم‌های ایرانی در چه شرایطی رقیب هم می‌شوند؟

در این مرحله فقط امکان رویارویی تیم‌های هم‌گروه وجود ندارد. طبق پروتکل مسابقات، بازی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی به صورت تک بازی برگزار می‌شود و در مراحل نیمه‌نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 3
    ستاره دوم را در نبود کره جنوبی و عربستان گرفتیم در سال 1990 میلادی شانس آوردیم آنها به جام جهانی رفته بودند و آسیا برایشون ارزشی نداشت ما خوش شانس هستیم. گل زرینچه هم آفساید بود. الان هم داورها و ای اف سی با استقلال هستند. بازیهایمان آخر شب است تا خسته نشویم. ما ابر مافیای فوتبال ایران و آسیا هستیم.
    • حسین IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      1 0
      واقعا که تحلیلی آبکی داری afc طرفدار استقلال؟ این کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست کنفدراسیون فوتبال عربها و ژاپنی و کره ای هاست
    • کیانوش جودکی FR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 1
      اخه کیسه کش ستاره گرفتن تیم اس تق لال براساس قانون کدوم کشور بوده تیم پرسپولیس که تعداد قهرمانی هایش از تیم کیسه کشدبیشتره جرا یه ستاره داره ولی شما با قهرمانی کمتر ستاره بیستردارید
    • Sajjad IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      2 0
      از چی داری میسوزی
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      1 0
      اصلا معلوم نیس شما کجات سوخته
  • اسی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    آب و بریزهمون جاکه میسوزه لننگ.به کوریه.چشم.دشمنا..میریم بسوی ستاره سوم......مابهترییینیم ...همه اینومیدونن.
  • یوسف پرسپولیسی IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    هرکی فوتبالی باشه، میدونه کی توی آسیا بهتره،دونستی کیسه دوچرخه سواران
  • امیرحسین IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    وای خدا شما استقلالی ها به AFC مشکوک هستین در این که AFC به نفع عرب ها کار می‌کنه شکی نیست ولی شما استقلالی ها تو لیگ قهرمانان آسیا هم میگین AFC به نفع پرسپولیس کار می‌کنه تورو قرآن خجالت بکشید بجای حرف های مزخرف فوتبال حرفه ای بازی کنید مگه تو این چند سالAFC کم سنگ جلو پای پرسپولیس انداخت ولی پرسپولیس فوتبال حرفه ای رفت فینال بعدشم فوتبال ایران هر بلایی سرش میاد بخاطر ضعف فدراسیون هستش فوتبال ایران فدراسیون فوتبال نداره که اونی که همه میگیم فدراسیون فوتبال فدراسیون نیست سیرکه چندتا دلغک هم نشستن توش از بیت‌المال میخورن و به اسم ورزش ملی و پرچم کشور مردم بیچاره رو می چاپن همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس