کد خبر 1205799
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
کرونا

موج چهارم کرونا در مقایسه با موج‌های گذشته با شدت و سرعت بیشتری پیش می‌رود و در مرز ۴۰۰ نفری جانباختگان قرار گرفته و این درحالی بوده که هنوز به قله نرسیده است.

به گزارش مشرق، پاندمی ویروس کرونا چالشی جهانی است و با ایمن شدن تمام دنیا خطر تهدید سلامتی و جهش ویروسی برطرف خواهد شد.

طبق آمار منتشر شده امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۳ هزار و ۹۰۱ نفر بستری شدند.

کرونا در موج چهارم طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۳۹۸ نفر را گرفته و جانباختگان کرونایی تاکنون به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده‌اند و یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران مبتلا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

اما به‌رغم اعمال محدودیت در نقاط مختلف شهر، پایتخت همچنان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و رفت و آمدهای اجتماعی ادامه داشته و کووید ۱۹ همچنان در چرخه زندگی مردم وجود دارد.

موج جدید کرونا که از روزهای آغاز سال شروع شده با شدت بیشتری در مقایسه با موج‌های قبل پیش‌روی می‌کند و طبق نظر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ورودی بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی بسیار بالا رفته و هنوز به قله این موج نرسیده‌ایم و شاید تا خرداد درگیر این موج باشیم.

میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بسیاری از شهرهای قرمز و نارنجی مطلوب نیست و لازم است این میزان به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد تا بتوان آن را کنترل کرده و نتیجه مطلوب گرفته شود.

مناطق ۲۲ گانه شهر و شهرستان‌های تهران در وضعیت قرمز و پرخطر قرار دارند و روز به روز بر آمار مبتلایان و فوتی‌ها اضافه می‌شود.

ادامه تاخت و تاز کرونا در پایتخت + نمودار

روز گذشته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اعلام آمار تأثربرانگیزی از تعداد فوتی‌های کرونا در پایتخت، بار دیگر بابت تشدید تلفات کرونایی در تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار روزانه تلفات تهران به بیش از ۱۳۰ نفر رسیده و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می‌دهد و متأسفانه محدودیت‌های دیرهنگام نیز تاکنون تأثیرگذار نبوده لذا باید قرنطینه کردن بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را در نظر گرفت.

روند صعودی بستری و فوتی براثر کرونا در تعدادی از شهرهای و شهرستان های تهران در نمودارهای زیر که برگرفته از نرم افزار ماسک است، نشان از پیش روی نگران کننده این ویروس در سراسر پایتخت دارد.

در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خبرهای خوبی از واکسن ایرانی کرونا منتشر شده و امید است فصل جدیدی برای همه مردم با تزریق واکسن رقم زده شود اما لازم است رعایت نکات بهداشتی، عدم خروج از منزل مگر در حد ضرورت، جلوگیری از تجمعات، منع سفرها و استفاده از ماسک در کنترل بیماری ویروسی کرونا به طور جدی مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گرفته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس