کد خبر 1205783
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: مرحوم نیره سادات احتشام‌رضوی همسر شهید نواب‌صفوی دارفانی را وداع گفت و پیکر او دیروز در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد. وی شیرزنی بی‌باک بود که پس از تیرباران شهید نواب، در مسگرآباد سخنرانی مهیجی ایراد کرد. او به یاد می‌آورد: آن زمان مجله‌ خواندنی‌ها درباره‌ سخنان شورانگیز و اعتماد به نفسی که داشتم نوشته بود: «روح نواب در کالبد زنش حلول کرده است».

با توجه به صحبت‌های من در مسگرآباد و شور و التهابی که در بین مردم به وجود آمده بود، اداره آگاهی مرا عامل تحریک و ناآرامی تشخیص داده بود؛ بنابراین تصمیم گرفته بودند وقتی من می‌خواهم بر سر مزار آقای نواب بروم، در مسیر مسگرآباد مرا با کامیون زیر بگیرند و بکشند یا این که مرا بربایند و به قتل برسانند. یکی از افسران شهربانی که از دوستان نزدیک پدرم بود، به صورت مخفیانه ما را از این توطئه مطلع کرد. او از پدرم تقاضا کرده بود که مدتی مانع خارج شدن من از منزل شود.

درباره این موضوع پدرم به من گفتند: «دخترم اگر به تو رگبار مسلسل ببندند، شهید می‌شوی و این برای ما افتخار است؛ اما اگر تو را بدزدند و ببرند پوست صورتت را بکنند، شکنجه کنند، یا این که دست تعدی و تجاوز به طرف تو دراز کنند، آن وقت چه؟ پس یک مقداری با این غم و مصیبت بساز و از خانه خارج نشو.» من هم مدتی اصلا بیرون نرفتم تا این که آب‌ها از آسیاب افتاد و اوضاع برای اداره‌ آگاهی عادی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    1 1
    درود به روان پاکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس