خوردبین: این پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود

در این گزارش به بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته دوم پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز(سه شنبه) با دیدار استقلال با الشرطه عراق به پایان رسید و شاگردان مجیدی دومین برد متوالی خود را کسب کردند. استقلال با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و صدرنشین گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا شد.

در این گزارش به بررسی خطوط دفاع تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات تا پایان هفته دوم رقابت ها پرداخته شده است تا مشخص شود کدام تیم ها در کارهای دفاعی عملکرد بهتری را در دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان آسیا داشته اند.

گروه A: عملکرد متوسط خطوط دفاعی و نماینده ازبک ضعیف ترین شد

در این گروه ۳ تیم با دریافت ۲ گل در دو مسابقه عملکرد خط دفاعشان شبیه هم بوده و نشان می دهد دفاع متوسطی دارند. الهلال عربستان با کسب امتیاز صدرنشین گروه است. استقلال تاجیکستان هم با کسب ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد. اجمک ازبکستان و شباب الاهلی دبی هم به ترتیب با کسب یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

الهلال، استقلال تاجیکستان و شباب الاهلی با ۲ گل خورده در این دو هفته عملکرد متوسطی در خط دفاع داشتند. اجمک ازبکستان با دریافت ۵ گل جزو ضعیف ترین خطوط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد.

گروه B: خط دفاع تراکتور متزلزل/شارجه قوی ترین شد

در این گروه تراکتور به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. شاگردان خطیبی در این دو بازی با دریافت ۳ گل آمار خوبی را به نام خود ثبت نکردند و نشان دادند خط دفاعشان متزلزل است. تراکتور با کسب ۲ امتیاز در رده سوم جدول گروه قرار دارد. شارجه امارات بدون دریافت هیچ گلی در دو بازی جزو بهترین خطوط دفاعی مسابقات شناخته شد و با کسب ۴ امتیاز در رده اول این گروه ایستاد.

بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

تیم پاختاکور ازبکستان اگرچه ۲ امتیاز کسب کرده و در دوم ایستاده اما عملکرد مشابهی مثل تراکتور در خط دفاع داشته و ۳ گل دریافت کرده است. نیرو هوایی عراق اگرچه در دفاع ضعیف نبوده و ۱ گل دریافت کرده ولی به دلیل عملکرد ضعیف در خط حمله با کسب یک امتیاز در قعر جدول گروهی قرار دارد.

گروه C: خط دفاع استقلال رضایت بخش/الاهلی ضعیف ترین آسیا شد

در این گروه استقلال به عنوان نماینده ایران قرار دارد و با نگاه به آمار شاگردان مجیدی در خط دفاع در دو بازی اخیر متوجه می شوید آبی‌های پایتخت ۲ گل دریافت کردند و میانگین دریافت یک گل در هر بازی عملکرد رضایت بخشی در خط دفاع داشته است. استقلال اکنون با ۶ امتیاز صدرنشین گروه است و وضعیت خوبی در این رقابت ها دارد.

بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

با نگاه به آمار خط دفاع رقبای استقلال متوجه می‌شوید الاهلی با دریافت ۶ گل در ۲ بازی ضعیف ترین خط دفاع لیگ قهرمانان آسیا تا اینجای مسابقات را دارد. الدحیل قطر با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و با دریافت یک گل در دو بازی خط دفاع خوبی دارد. الاهلی عربستان با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و الشرطه بدون امتیاز در رده چهارم ایستاده است. خط دفاع تیم عراقی هم عملکرد ضعیفی داشته و با دریافت در ۲ بازی جزو ضعیف ترین های این رقابت ها به شمار می آید.

گروه D: دفاع مستحکم فولاد/ضعف خط دفاع شاگردان ژاوی

در این گروه فولاد خوزستان به عنوان نماینده ایران حضور دارد. شاگردان نکونام در این دو بازی نشان دادند چیز زیادی برای گفتن دارند و با دریافت یک گل در دو بازی استحکام خط دفاعیشان را نشان دادند. فولاد اکنون با کسب ۴ امتیاز و با تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد. النصر عربستان را می توان رقیب اصلی فولاد دانست با ۴ امتیاز صدرنشین است. تیم سعودی با دریافت دو گل در دو بازی خط دفاعش عملکرد رضایت بخشی داشته است.

بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

تیم السد قطر با هدایت ژاوی که قهرمان لیگ ستارگان قطر بدون هیچ شکستی شده بود در این گروه عملکرد ضعیفی داشته و در ۲ بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان آسیا ۴ گل دریافت کرده و این نشان می دهد تیم ژاوی در خط دفاع دچار مشکل جدی است. السد اکنون با کسب یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد. الوحدات اردن با دریافت یک گل و یک امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد.

گروه E: عرض اندام دفاع پرسپولیس/قدرت نمایی گوا و ضعف الریان با خلیل زاده

در این گروه پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها حضور دارد. شاگردان گل محمدی در دو بازی ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا عرض اندام خوبی داشتند و با دو برد با امتیاز صدرنشین گروه هستند. با نگاه به آمار خط دفاع سرخ پوشان نشان می دهد همچنان صلابت فصل گذشته خود را دارد و با دریافت تنها یک گل در دو بازی جزو بهترین خطوط دفاع آسیا قرار دارد.

بررسی عملکرد خطوط دفاعی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

اما گوای هند میزبان مسابقات گروه بدون دریافت گلی نشان داده دفاع مستحکمی دارد. تیم هندی اکنون با ۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. الوحده امارات با دریافت یک گل نشان داده دفاعی خوبی دارد و با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد. الریان که در این فصل شجاع خلیل زاده را در خط دفاعش دارد تا الان نشان داده عملکرد ضعیفی به همراه مدافع ایرانی در خط دفاع داشته است. تیم قطری با دریافت ۳ گل در ۲ بازی نشان داده خط دفاعش متزلزل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس