کد خبر 1205357
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
"باران گل‌آلود" در اصفهان بارید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش رگباری در برخی از مناطق استان گفت: این بارش ها اغلب بصورت گل‌آلود و همراه با رعد و برق در نیمه غربی و جنوبی استان بوده است.

به گزارش مشرق، منصور شیشه‌فروش عصر روز یکشنبه افزود: همزمانی وزش باد با خیزش گرد و غبار و بارش رگباری موجب گل‌آلود شدن بارش‌ها در بسیاری از مناطق استان شده است.

وی همچنین با اشاره به وزش تندباد عصر امروز در جنوب و مرکز استان از شکسته شدن ۱۰ اصله درخت، فروریختن چهار داربست، واژگون شدن سه تابلوی تبلیغات شهری و کنده شدن سقف ٢ گلخانه در شهرهای اصفهان، فلاورجان و شهرضا خبر داد و گفت: وقوع این حوادث خسارت جانی بدنبال نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان ۹۹ و فروردین امسال بدلیل شکل‌گیری نامناسب الگوهای جوی و افزایش ارتفاع در لایه میانی جو نسبت به حالت نرمال و همچنین تغذیه ناکافی رطوبت در سامانه‌های جوی شاهد کاهش چشمگیر فعالیت سامانه‌های بارش زا در استان بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت وزش باد بیشترین پدیده غالب بود و ناپایداری‌ هوا، انرژی را بیشتر بصورت باد تخلیه کرد.

شیشه‌فروش یادآور شد: خروجی مُدل های هواشناسی بیانگر این است که در اردیبهشت با کاهش ارتفاع در لایه میانی جو، شرایط برای گذر امواج ناپایدار مهیا شود و انتظار می‌رود که افزایش ناپایداری جوی بصورت بارش رگباری مشاهده شود و شرایط نسبی بارش ها بهبود یابد.

وی با اشاره به میانگین ۱۱۶ میلیمتری میزان بارش ها از مهر سال گذشته تاکنون گفت: در این مدت بارش ها در استان حدود ۳۰ درصد و در بالادست ۳۵ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرایط کم بارشی، بالابودن میانگین دما نسبت به مقادیر نرمال، افزایش میزان تبخیر سطحی، کاهش پوشش برف نسبت به بلندمدت و کاهش رطوبت خاک سبب تشدید شرایط خشکسالی و کم آبی در سال زراعی ۹۹ – ۱۴۰۰ در استان شده است.

اداره‌کل هواشناسی اصفهان امروز اعلام کرد: گذر موج ناپایدار جنوبی ضعیف از روی استان تا ۲ روز آینده در بیشتر مناطق استان موجب وضعیت جوی صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید، رگبار پراکنده و رعد وبرق خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و هوای کلانشهر اصفهان برای دوشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس