کد خبر 1204907
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
فقط یک طلا سهم ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا

۵ وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب یک طلا، ۲ مدال نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید.

به گزارش مشرق، در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در قزاقستان، علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر کومار راوی دارنده مدال برنز جهان از هند با نتیجه ۹ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

سرلک پیش از این در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل بیلال از پاکستان ۳ بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. سرلک برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه ۵ بر یک از سد یوتو تاکشیتا از ژاپن گذشت و فینالیست شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دیدار رده‌بندی مقابل نودیر رحیم اف از ازبکستان با نتیجه نادر رحیم اف از ازبکستان با ضربه فنی به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. در این وزن تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ به عنوان قهرمانی رسید و باجرانگ از هند دوم شد.

قیاسی پیش از این  در دور نخست برابر کریم جوجاکوف از ترکمنستان ۶ بر ۲ پیروز شد. وی در دور بعد و در یک چهارم نهایی نیز برابر علی بیک عثمان اف از قرقیزستان ۷ بر ۳ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت اما در نیمه نهایی برابر تاکوتو اوتوگورو دارنده مدال طلای جهان از ژاپن ۸ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. 

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دیدار فینال مقابل بیونگ مینگ گانگ از کره جنوبی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

بیشتر بخوانید:

بنا تصمیمش را گرفت؛ اعزام پدیده کشتی برای گرفتن سهمیه

سوادکوهی پیش از این در دور نخست به مصاف ریوکی یوشیدا از ژاپن رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. وی در مبارزه دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی به مصاف یوسربایف از قزاقستان رفت و ۸ بر ۲ به برتری رسید و فینالیست شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست قهرمانی آسیا، در دیدار فینال مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب تنها طلای ایران در ۵ وزن نخست شد.

شعبانی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر کادیان از هند ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

امیرحسین حسینی دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که در همان دور نخست برابر کاران از هند ۳ بر یک باخت و حذف شد. در این وزن تالگت از قزاقستان در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل سراج الدین حسن اف ازبک‌ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس