نفت

سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد که میادین نفتی نفتخانه در شرق استان دیالی در شرق این کشور کاملا امن است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، صادق الحسینی سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد که میادین نفتی نفتخانه در شرق استان دیالی در شرق این کشور کاملاً امن است.

وی افزود: میادین راهبردی نفتخانه در شرق دیالی ۱۰۰ درصد در شرایط کنونی امن است و سه لایه امنیتی در اطراف آن به منظور دفع خطر ایجاد شده است.

الحسینی تاکید کرد: داعش هفت حمله به حومه نفتخانه انجام داد تا شاید بتواند که از لایه های امنیتی عبور کند اما راه به جایی نبرد و شکست خورد. جانفشانی های نیروهای حشد شعبی نقش بسزایی در حمایت از مهمترین منطقه اقتصادی در شرق دیالی داشته است.

استان دیالی در شرق عراق اخیراً شاهد تحرک تازه گروهک تروریستی داعش در روستاها و زمین‌های کشاورزی برای حمله به نیروهای امنیتی عراقی بوده است.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیالی معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

عراق در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، با بازپس‌گیری مناطق اشغال شده به دست داعش که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در برخی مناطق عراق است و اخیراً حملات خود علیه غیر نظامیان و نیروهای امنیتی عراق  را تشدید کرده است که نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق مانع از هرگونه تحرک داعش می شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس