سردار حسین دهقان

وزیر دفاع سابق ایران در گفت‌وگو با یک شبکه یمنی ضمن هشدار درباره هرگونه تحرکات خصمانه علیه کشور،‌ تأکید کرد که افزایش میزان برد موشک‌های ایران مرتبط با نوع تهدید است.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع سابق ایران،‌ امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با شبکه یمنی «المسیره» درباره هر گونه اقدام خصمانه علیه ایران هشدار داد.

سردار حسین دهقان در این خصوص گفت: «هر گونه تحرک خصمانه با پاسخی سخت و عملی در مکان و زمان مناسب مواجه خواهد شد بطوری‌که [دشمن] دیگر اقدام به تکرار گام خود نخواهد کرد. ایران برای مواجهه با هرگونه خطر یا تجاوز آمادگی کامل دارد و نیروهای ما تمام تحرکات خصمانه را زیر نظر دارند».

بیشتر بخوانید:

حسین دهقان: نقشی در انفجار مرکز آمریکایی نداشتم

وزیر دفاع سابق ایران در ادامه با اشاره به اینکه ایران برای مقابله با هر گونه تجاوز نقشه دارد، تأکید کرد:‌ «قدرت موشکی ایران خط قرمز است  و نمی‌توان درباره آن مذاکره کرد. این مسأله تمام شده است. افزایش میزان بُرد موشک‌های ایرانی مرتبط با تهدیدات است و ما متناسب با نوع تهدیدی که با آن مواجه می‌شویم، میزان بُرد موشک‌هایمان را افزایشم می‌دهیم».

وی افزود: «ما محدودیت تسلیحاتی نداریم مگر در تسلیحات کشتار جمعی که به دنبال در اختیار گرفتن آن هم نیستیم. مهم نیست که چه کسی مسئولیت حمله به نطنز را برعهده می‌گیرد یا آن را تکذیب می‌کند، مهم این است که این حمله در چارچوب مثلث  عبری-عربی-آمریکایی صورت گرفته و آمریکا نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند».

سردار حسین دهقان همچنین اظهار داشت:‌ «هدف رژیم دشمن از حمله به کشتی‌های ما در سطح آب، ایجاد فضای تنش و جنگی است و چنانچه از جانب طرف مقابل واکنشی صورت بگیرد، این به عنوان یک واکنش، طبیعی است».

وزیر دفاع سابق ایران در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع حضور نیروهای ایرانی برای مشورت‌دهی به نیروهای سوریه اشاره کرد و در این خصوص گفت:‌ «حضور مشورتی ما در سوریه ادامه دارد تا زمانی که دولت سوریه از ما بخواهد».

بیشتر بخوانید:

واکنش سردار دهقان به سیاست‌های بایدن در قبال ایران

سردار دهقان همچنین به اعلام اخیر درباره غنی‌سازی ۶۰ اشاره کرد و در این رابطه بیان کرد: «اقدام ایران در بالا بردن میزان غنی‌سازی به ۶۰% تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست و در مقابل، ما نیز کشورهای منطقه را تهدیدی برای خود به حساب نمی‌آوریم. حضور بیگانه در منطقه علت تمام مشکلات و تنش‌هاست. توانمندی دفاعی ما به نفع منطقه است و علیه کشورهای اسلامی نخواهد بود».

وزیر دفاع پیشین ایران در پایان اظهار داشت: «عربستان سعودی دشمن ما نیست؛ اما اگر تحرکاتی شیطنت‌آمیز در چارچوب ائتلاف عربی-غربی-صهیونیستی انجام دهد، آن وقت است که نگاه ما به آنها فرق خواهد کرد. ملت مظلوم یمن تحت محاصره و گرسنگی و در معرض حمله‌ای وحشیانه قرار دارند. تمام بشریت باید در برابر این فاجعه از خود واکنش  نشان دهد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 1
    آقای دهقان .... کی میخواهید بفهمید دشمنِ دوستِ ما ، دشمنِ ماست!!
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      1 0
      بله دشمن مشترک است دشمن محور مقاومت دشمن ایران هم هست البته سعودی چون پشتوانه‌ای مردمی ندارن به سمت اسرائیل آمریکا رفتند که در آینده به ضرر آنها تمام خواهد امروز می‌بینیم که یک جنبش چریکی بر ماشین جنگی ال سعودکه حمایت آمریکا وسه کشور اروپایی به همراه داشت کم نیاورده ودرحال شکست هیمنه ی آنهاست
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    2 0
    از اولین روز پیروزی انقلاب، آل سعود دشمنی اش را با ایران آغاز کرد. هرچه را فراموش کنیم جنایت سعودی در قتل عام حجاج ایرانی را فراموش نمی کنیم. این جمله را چه کسی گفت آقای دهقان؟
  • محمد محسن IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    ما باید برد موشک را به 12000 کیلومتر بسازیم و باید چندین کلاهک داشته باشد هر موشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس