سرکنسول آمریکا در اربیل: الحشد الشعبی برای عراق خطرناک است - کراپ‌شده

سرکنسول آمریکا در منطقه کردستان عراق امروز(چهارشنبه) به دنبال حمله روز گذشته به مرکز موساد در این منطقه، گفت که الحشد الشعبی برای عراق خطرناک است.

به گزارش مشرق، سرکنسول آمریکا در منطقه کردستان عراق  ایران و الحشد الشعبی را برای عراق خطرناک خواند.

به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، «راپ والر» سرکنسول آمریکا در منطقه کردستان عراق امروز(چهارشنبه) به دنبال انتشار اخبار حاکی از وقوع حمله به نهادهای جاسوسی موساد در منطقه کردستان عراق گفت: ایران و الحشد الشعبی برای عراق خطرناک هستند.

او مدعی شد که گروه‌های مسلح شبه نظامی طرفدار ایران در عراق اصلا در حفاظت از نهادهای دیپلماتیک کشورها منضبط نیستند.

منابع عراقی شامگاه سه شنبه از وقوع حمله‌ای به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق خبر دادند.

کانال «صابرین نیوز» و «مرکز الاعلام المقاوم» به نقل از منبعی امنیتی گزارش دادند که گروهی ناشناس اقدام به حمله به این مرکز متعلق به موساد کرده که در نتیجه آن شماری از «نیروهای اسرائیلی» کشته یا زخمی شده‌اند.

این منابع به جزئیات بیشتر در این باره اشاره‌ای نکرده‌اند ولی گفتند که جزئیات بیشتر این عملیات به‌زودی منتشر خواهد شد.

منطقه کردستان عراق جزو مناطقی است که رسانه‌ها و منابع این کشور بارها درباره فعالیت عناصر صهیونیست هشدار داده‌اند. رژیم صهیونیستی در جریان همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق در سال ۲۰۱۷ از این همه ‌پرسی غیرقانونی حمایت کرده بود.

سازمان الحشد الشعبی که تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می‌کند، به دنبال فتوای تاریخی جهاد کفایی مرجعیت دینی عالی در عراق در سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ (۲۳ خرداد۹۳) برای مبارزه با داعش تشکیل شد.

اگرچه هسته تشکیل دهنده الحشد الشعبی را شیعیان عراق تشکیل می‌دهند، اما دیگر اقوام عراقی از جمله اهل تسنن، کردها، ایزدی‌ها و مسیحیان هم در آن حضور دارند.

الحشد الشعبی علاوه بر نقش بسیار مهم آن در مبارزه با داعش و آزادسازی مساحت گسترده‌ای از عراق از چنگ تروریست‌ها، در تامین امنیت زائران و شهروندان در مناسبت های مختلف هم نقش بسزایی داشته است.

با برجسته شدن نقش الحشد الشعبی در تامین امنیت در عراق، آمریکایی‌ها که  از انحلال این سازمان ناامید شدند، مواضع نیروهای الحشد را در مناطق مختلف عراق هدف گرفتند و در دوازدهم دی ماه ۱۳۹۸ ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی را به همراه سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک حمله هوایی نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

با وجود همه این فشارها مردم عراق بارها با برپایی تظاهرات حمایت خود را از الحشد الشعبی اعلام و بر لزوم اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    18 1
    آمریکا ی تروریست اشغال گر تو درحدی نیستی برای مردم عراق تایین تکلیف کنی حشدشعبی بازوان مردم عراق است ویانکی های اشغال گر راسرانجام از کشورشان بیرون می کنند
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    5 0
    این وجود نحس شما امریکایی هاست که خطرناک است.
  • امین IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    از این حرکات باید خیلی خیلی بیشتر انجام می شد و خیلی خیلی زودتر حتی توی خاک فسطین مقدس انجام نشد و برای کشور تبعات داشت باید ترور بشن جواسیس اینا در ترکیه در عربستان در ......
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    همه انسانهای آزاده برای شما خطرناک هستند.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس