کد خبر 1203823
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
تحریم

یک مقام آمریکایی خبر داد که واشنگتن قصد دارد طی هفته جاری تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به بهانه حمله سایبری چند ماه پیش اعمال کند.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی هفته جاری برای اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه آماده می‌شود.

این مقام آمریکایی که با نشریه پولیتیکو صحبت می‌کرد، گفت: «این تحریم‌ها در واکنش به حمله سایبری است که در دسامبر گذشته علیه آمریکا انجام شده است».

وی در ادامه گفت که مقامات آمریکایی همراه با تحریم‌ها در حال بررسی گزینه‌های متعددی برای پاسخ به این حمله سایبری هستند.

این مقام آمریکایی همچنین خبر داد که تحریم‌های جدید، پوتین و بازرگانان نزدیک به وی را نیز هدف قرار خواهد داد.

پیشتر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نزدیک به حزب حاکم دموکرات این کشور، از احتمال انجام سلسله حملات سایبری سری واشنگتن علیه روسیه ظرف سه هفته آینده خبر داد.

این روزنامه گزارش داد دولت «جو بایدن» در تدارک است به تلافی آنچه حملات سایبری گسترده روسیه به آمریکا در هفته‌های آخر دولت «دونالد ترامپ» خواند، علیه شبکه‌های روسیه دست به انجام حملات سایبری بزند.

این رسانه به نقل از منابع مطلع خبر داد، دولت آمریکا ضمن تلافی حملات سایبری به «سولار ویندز» درصدد ارسال سیگنال به روسیه است.

در خبرها آمده بود که دامنه و پیچیدگی حملات سایبری به نهادهای آمریکایی به حدی بوده که واشنگتن در متوقف‌کردن و تعیین میزان خسارات ناشی از آن ناتوان مانده است.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، هکرها در ماه مارس ۲۰۲۰ (نیمه دوم اسفند-نیمه اول فروردین) درج بدافزار را در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شرکت فناوری آمریکایی سولار ویندز آغاز کردند. هکرها به نرم‌افزار «آفیس» مورد استفاده اداره مخابرات و اطلاعات ملی آمریکا نفوذ کردند و ایمیل‌های کارکنان این اداره ماه‌ها از سوی هکرها رصد می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس