مهدی بالی طلایی شد/ یک طلا، یک نقره و ۲ برنز سهم شاگردان بنا در روز دوم

مهدی بالی به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قزاقستان رسید.

به گزارش مشرق، سی و یکمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از دیروز در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد و امروز با مشخص شدن نفرات برتر اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم به پایان می‌رسد.

بر همین اساس در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غیبت علی الکابی از عراق به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۱۱ بر ۹ یرولان ایسکاکوف دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل سئونگ جون کیم دارنده مدال نقره آسیا از کره جنوبی پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محسن نژاد در این مرحله مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غیبت الاجامی از عراق به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با تسوچیکا شیمویامادا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر آشو از هند را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، مهدی ابراهیمی در گروه ۲ در کشتی نخست خود مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد. وی در مبارزه بعد نیز مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را واگذار کرد و دور رقابت ها کنار رفت.

در روز نخست این مسابقات پژمان پشتام، ناصر علیزاده و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره و پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس