کد خبر 1203718
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
ماموریت دشوار فرهاد؛ اجازه نده استقلال ۲ رقمی شود

استقلال در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا بامداد جمعه به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت. آخرین پیروزی استقلال در بازی نخست در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، لیگ قهرمانان آسیا در حالی قرار است از امشب (چهارشنبه) آغاز شود که استقلال به عنوان یکی از نمایندگان ایران باید بامداد جمعه نخستین بازی خود را مقابل الاهلی عربستان برگزار کند.

آبی‌پوشان تهرانی در حالی پا به این دیدار می‌گذارند که آخرین بردشان در هفته اول مرحله گروهی این رقابت‌ها به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد و پس از آن هیچوقت این اتفاق تا به امروز تکرار نشده است. به عبارتی دیگر «فرهاد مجیدی» برای پایان بخشیدن به طلسمی که ۹ ساله شده است باید اقدام کند.

آبی‌پوشان تهرانی در سال ۲۰۱۲ موفق شدند با تک گل «گوران یرکوویچ» از سد الریان قطر در خاک قطر بگذرند و بردی شیرین را جشن بگیرند. سال بعد جدال با همین تیم با تساوی سه بر سه تمام شد. «جی لوید ساموئل»، «آرش برهانی» و «جواد نکونام» گلزنان تیم تحت هدایت «امیر قلعه‌نویی» در آن دیدار بودند.

بیشتر بخوانید:

تعجب استقلالی‌ها از عدم برگزاری بازی در زمین اصلی

در سال ۲۰۱۴ استقلال در خانه با یک گل به الشباب عربستان نتیجه را واگذار کرد. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ آبی‌پوشان پایتخت‌نشین جواز حضور در مرحله گروهی را به دست نیاوردند. تا اینکه در سال ۲۰۱۷ این انتظار تمام شد و استقلال به مصاف میزبان خود الاهلی امارات رفت و با نتیجه ۲ بر یک نتیجه را واگذار گرد. «امید ابراهیمی» زننده تک گل نماینده کشورمان بود.

در سال ۲۰۱۸ الریان بار دیگر در خانه از استقلالِ «وینفرد شفر» پذیرایی کرد اما این مسابقه به تساوی ۲ بر ۲ منجر شد. «رودریگو تاباتا» به اشتباه و «علی قربانی» در دقیقه ۸۸ گلزنان استقلال بودند. سال بعد اما در قطر شکستی تلخ در انتظار پیرمرد آلمانی بود. آبی‌پوشان با سه گل به میزبان خود الدحیل باختند و فصل را بد شروع کردند.

نهایتا به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم. جایی که استقلال در عراق به مصاف الشرطه رفت و با نتیجه یک بر یک متوقف شد. سرمربی استقلال در آن مسابقه «فرهاد مجیدی» بود. فرهادی که حالا باید اجازه نهمین شروع بدون برد را ندهد و خاطره سال ۲۰۱۲ را تکرار کند. حریف آنها الاهلی عربستان است.

۲۰۱۲: الریان ۰-۱ استقلال (گوران یرکوویچ)

۲۰۱۳: الریان ۳-۳ استقلال (جی لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام)

۲۰۱۴: استقلال ۰-۱ الشباب عربستان

۲۰۱۵: عدم حضور

۲۰۱۶: عدم حضور

۲۰۱۷: الاهلی امارات ۲-۱ استقلال (امید ابراهیمی)

۲۰۱۸: الریان ۲-۲ استقلال (تاباتا و علی قربانی)

۲۰۱۹: الدحیل ۳-۰ استقلال

۲۰۲۰: الشرطه ۱-۱ استقلال (حسام کاظم)

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس