کد خبر 1203617
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
چین: واکسن‌های مشابه با فایزر و مدرنا در راه هستند

به نظر می‌رسد چین به فناوری مشابه با شرکت‌های فایزر و مدرنا برای ساخت واکسن کرونا دست یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رسانه های رسمی چین گزارش داده‌اند که واکسن کرونای چینی که از فن آوری RNA استفاده می کند احتمالا مراحل پایانی آزمایش بالینی خود را در اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی از ۱۲ شرکت تولید واکسن ایرانی

رادیو ملی چین گزارش داده واکسن mRNA ساخت چین که در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد احتمالا تا اواخر آوریل مجوز آزمایش بالینی مرحله سوم در خارج از این کشور را کسب خواهد کرد.

چین تاکنون مجوز تولید ۴ واکسن کرونای ساخت این کشور برای استفاده عموم مردم و یک واکسن دیگر برای استفاده اضطراری را صادر کرده اما هیچ یک از آنها از پلتفرم mRNA استفاده نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

چین واکسن‌های کرونا را ترکیب می‌کند

این کشور با بیش از ۱۷۰ میلیون واکسیناسیون دومین کشوری است که پس از آمریکا بیشترین تعداد دوز تزریق واکسن کرونا را در اختیار دارد.

فناوری mRNA توسط رقبای واکسن های چینی – شرکت‌های فایزر و بیونتک و همچنین مدرنا – مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری شامل دستورالعمل هایی برای سلول‌های انسان است که اجازه تولید پروتئین هایی را صادر می‌کند که بخشی از ویروس کرونا را که عامل بیماری است شناسایی و تشخیص می‌دهد.

ARCoV به صورت مشترک توسط آکادمی علوم نظامی، سوژو آبوگن بیوساینس و همچنین والواس بیوتکنولوژی تولید می‌شود. آزمایشات بالینی در خارج از چین می‌توانند رسما از ماه می آغاز شوند و احتمالا آمریکای چنوبی اولین گزینه برای میزبانی از این واکسن ها است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 4
    فقط کپی زدن بلدن ، با اون واکسن ساختنشون که 60 درصد کارایی داره خخخ
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 1
    به اعتراف یکی از پزشکان چینی واکسن ساخت چین بی تاثیر بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس