طالبان: تا نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند در هیچ گفت‌وگویی شرکت نمی‌کنیم - کراپ‌شده

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند در هیچ گفت‌وگویی مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی گروه طالبان بامداد چهارشنبه گفت تا زمانی که نیروهای خارجی کشور را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه خبر داد که تمامی نیروهای این کشور تا روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) افغانستان را ترک خواهند کرد.

این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: «ما مدت‌ها می‌دانیم که نیروهای نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد».

وی گفت: «برآورد واضح درباره بهترین مسیر پیش رو آن است که بر روند صلح در حال انجام با طالبان تمرکز انجام شود و نیروهای آمریکایی به عنوان برگه چانه‌زنی در این گفت‌وگوها نباشد». 

وی درباره تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ گفت که این ضرب الاجل به هیچ شرطی وابسته نیست و تا تاریخ مذکور خروج از افغانستان انجام خواهد شد.

این مقام ارشد اضافه کرد: «خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از ۱ مه شروع می‌شود و تنها تعداد از نیروهای آمریکایی برای حفاظت از حضور دیپلمات‌های آمریکای در این کشور باقی خواهند ماند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلاح طالبان چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس