کرونا نمایه

موج جدید کرونا اغلب شهرستان‌های کشور را درنوردیده است؛ افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور، نگرانی مقامات بهداشتی را برانگیخته و فعالیت برخی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی کشور ممنوع اعلام شده است.

به گزارش مشرق، افزایش تعداد شهرهای قرمز پس از انجام سفرهای نوروزی، نگرانی وزارت بهداشت را بیش از پیش کرده است؛ سعید نمکی، پیک چهارم کرونا را یکی از سهمگین‌ترین اپیدمی‌های تاریخ کشور خوانده و با انتقاد غیرمستقیم از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور در ایام نوروز، گفته است: «اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت ما در طوفانی به نام موج چهارم کرونای جهش‌یافته گیر نمی‌افتادیم.»

بیشتر بخوانید:

تدبیری که روی ایران را سرخ کرد/ چگونه ایران دو هفته‌ای قرمز شد؟

تعداد شهرهای قرمز کرونا در نقشه رنگ‌بندی شهرهای کشور به ۲۹۵ شهر قرمز افزایش یافت؛ هم‌اکنون ۹۹ نارنجی، ۴۵ زرد ‌و تنها ۹ شهرستان در وضعیت آبی هستند.

برای دیدن فهرست رنگ‌بندی شهرهای کشور اینجا کلیک کنید.

وضعیت کرونا در کشور: قرمز مایل به سیاه!

وزیر بهداشت گفت: الآن اکثر نقاط قرمز است و برآورد ما این است این نقشه به‌سمت قرمزتر شدن و حتی به‌سمت سیاه شدن خواهد رفت و هفته آینده شاهد خیز سنگین‌تر بیماری کرونا خواهیم بود.

تهران قرمزپوش شد

وضعیت تمام شهرستان‌های استان تهران قرمز شده و انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرده است: ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است که این ظرفیت پر شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا وضعیت کرونایی کویر لوت هم قرمز است؟

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران ضمن درخواست تعطیلی ادارات و بخش‌های خصوصی، گفته است: با وجود اعلام کردن وضعیت قرمز در تهران، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مترو استفاده کرده‌اند!

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

اجرای طرح ترافیک با وجود شلوغی حمل و نقل عمومی

با وجود ابراز نگرانی مقامات بهداشتی از وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، طرح ترافیک در پایتخت اجرا می‌شود که این مسئله بار ناوگان حمل‌ونقل عمومی را افزایش می‌دهد.

صعود کرونا در کشور

نمودار روند بستری روزانه در کل کشور به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در تصویر زیر آمده است؛ همان‌طور که مشاهده می‌شود، از اوایل فروردین ماه سال جاری، نمودار بستری با شیب تندی رو به صعود است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونای انگلیسی، ویروس غالب در کشور

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه "سوش غالب در کشور ما الآن ویروس کرونای انگلیسی است"، هشدار داد که میزان رعایت پروتکل‌ها به ۵۶ درصد رسیده است که درصد پایینی است.

روند بستری کرونا در یک ماه گذشته در استانهای کشور در نمودارهای زیر قابل مشاهده و دارای شیب تند صعودی است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی کشور 

از روز شنبه (۲۱ فروردین) به‌مدت ۱۰ روز، فعالیت برخی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت روبه‌روست.

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است.

جریمه ورود خودروهای شخصی با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز، یک‌میلیون تومان و به شهرهای نارنجی، ۵۰۰هزار تومان است.

تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه ۲۰۰هزار تومانی است.

در شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، از زمان اعلام وضعیت قرمز، به‌مدت ۱۰ روز، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت خواهند بود. در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل خواهند بود. در شهرهای با وضعیت زرد، تنها فعالیت مشاغل سطح ۴ ممنوع است.

فهرست مشاغل گروه یک در تصویر زیر آمده است:

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

فهرست مشاغل گروه دو، سه و چهار در تصویر زیر آمده است:

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

در شهرهای قرمز حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری با تشخیص بالاترین مقام، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد؛ حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز به‌میزان دوسوم کاهش می‌یابد.

در شهرهای قرمز و نارنجی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مؤسسات آموزش عالی کاملاً تعطیل هستند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

برگزاری نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعت یومیه و مراسم آیینی و مذهبی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

در شهرهای نارنجی، حضور کارکنان دستگاه‌ها و ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری تا یک‌سوم کاهش می‌یابد؛ همچنین نیمی از کارکنان سایر دستگاه‌ها می‌توانند در ادارات حضور یابند.

موافقت وزارت بهداشت با برگزاری مراسم ماه رمضان

طبق اعلام و ابلاغ وزیر بهداشت؛ نمازهای یومیه در ماه مبارک رمضان (یک وعده آن هم به‌مدت نیم ساعت) با حداقل نفرات و در فضای باز با رعایت حداکثر فاصله و ماسک و جانماز و سجاده اختصاصی در کلیه شهرها اجازه داده می‌شود.

همچنین مراسم احیاء می‌تواند با رعایت فاصله و تعداد محدود در فضای مناسب و باز در کلیه شهرها حداکثر به‌مدت ۲ ساعت اجرا شود؛ لوازم کاملاً شخصی و ورودی و خروجی‌ها متعدد و بدون تماس باشد.

نگرانی سازمان انتقال خون از منع تردد شبانه در ماه رمضان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران به تسنیم گفت: استمرار منع تردد عبور و مرور در شب امکان حضور داوطلبین اهدای خون را کاملا محدود می‌کند و این سازمان را با چالش عدم حضور اهداکنندگان خون در مراکز انتقال خون در ساعات پس از افطار مواجه خواهد کرد.

استمرار نظارت‌ها و انعکاس تخلفات به مراجع قانونی

وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بر نظارت مستمر و بی‌وقفه بر اجرای پروتکل‌ها و انعکاس هرگونه نقض شیوه نامه‌ها برای برخورد قانونی به مراجع ذی صلاح تاکید کرد.

برقراری پروازها به ترکیه علیرغم گردش ویروس جهش یافته 

 وزیر بهداشت هشدار داده است که به جز ویروس انگلیسی، ویروس کرونای دیگری در حال چرخش در ترکیه است؛ علیرغم درخواست وزیر بهداشت مبنی بر توقف تتردد به ترکیه، وزیر کشور و رئیس جمهور با این پیشنهاد مخالفت کردند؛ نمکی تأکید کرده است که اگر دچار ویروس جهش یافته آفریقایی و هندی و برزیلی شویم دیگر نمی‌توانیم وضعیت را جمع کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    اونهایی که طرح ترافیک رو بی خیال نمیشن از همون گله ای هستند که به خط ویژه قانع نیستن و همون محدود جاهایی که خط ویژه نداره باید براشون خلوت باشه برای بقیه هم هر اتفاقی افتاد مهم نیست... یه مشت آدم بی لیاقت که با رانت و پاچه خاری و زیر پا گذاشتن تمام انسانیت و وجدان به یه جایی رسیدن و خدا رو بنده نیستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس