کد خبر 1203052
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
ادای شهادت آمیخته با اشک و لبخند برادر «جورج فلوید» در دادگاه

برادر جورج فلوید در حالی که در جایگاه شهادت ایستاده بود و گریه می‌کرد، روبه حضار و قاضی جلسه برادرش را یکی از مهربان‌ترین فرزندان خانواده خود در نحوه رفتار با مادرش توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی بی اس، دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «جورج فلوید» شهروند آمریکایی بدست «درک چاوین» پلیس آمریکا با حضور شاهدان این پرونده در حال وارد شدن به سومین هفته خود است.

بیشتر بخوانید:

آیا فریادهای جورج فلوید در جامعه آمریکا شنیده شد؟

در جریان برگزاری جلسه امروز دادگاه «فیلونایز فلوید» برادر جورج فلوید در جایگاه شهادت حاضر شد و اظهاراتی را درباره زندگی فلوید و ارتباط گرم او با مادرش مطرح کرد.

مادر جورج فلوید سال ۲۰۱۸ فوت کرده بود.

فیلونایز فلوید در حالی که در جایگاه شهادت ایستاده بود و گریه می‌کرد، روبه حضار و قاضی جلسه برادرش را یکی از مهربان‌ترین فرزندان خانواده در نحوه رفتار با مادرش توصیف کرد.

او در ادامه گفته‌های (خندان و گریان) خود با نشان دادن چندین تصویر یادگاری از جورج و دخترش جیانا فلوید که حالا ۷ سال دارد و تصاویری از دوره دانشجویی او و عضویتش در تیم بسکتبال دانشگاه، از او به عنوان رهبر خانواده یاد کرد.

به گفته فیلونایز فلوید برادرش جورج علی رغم برخی ادعاها مبنی بر اینکه او با توجه به جثه اش روحیه خشنی نیز داشته گفت که او حداقل درون خانواده اینگونه نبوده، و اینکه جورج هنگام خاکسپاری مادرش مدت طولانی بر مزار او گریسته و حاضر به ترک تابوت مادرش نشده و مانند کودکان مادرش را «ماما» صدا می کرده است. طبق ادعای فیلونایز جورج پس از فوت مادرش آسیب روحی جدی دیده بود.

چگونگی و علت اصلی مرگ جورج فلوید همچنان در محافل حقوقی و پزشکی و به طور کل سیستم قضائی آمریکا درحال بررسی است.

چندین کارشناس پزشکی قانونی تاکنون ادعا کرده‌اند که بیماری قلبی علت مرگ وی بوده است اما برخی دیگر هم این موضوع را علت اصلی مرگ شهروند سیاه پوست آمریکایی نمی‌دانند با توجه به اینکه بیش از ۹ دقیقه زانوی افسر پلیس بر گردن فلوید قرار داشته و طبیعتاً هر فردی زیر چنین فشاری دوام نمی‌آورد.

دکتر «آن درو بکر» پزشک بازرس شهرستان «هنپین» در ایالت مینه سوتا فردی که کالبد شکافی جورج فلوید را انجام داده نظری متفاوت دارد؛ او می‌گوید بیماری قلبی و مصرف دارو و مواد ربطی به کشته شدن فلوید ندارد.

با این حال با گذشت چندین ماه از قتل جورج فلوید توسط پلیس آموزش دیده ایالات متحده آمریکا نه تنها مردم ایالت‌های مختلف این کشور بلکه تمامی افرادی که در جهان بخاطر رنگ پوست و منطقه محل سکونت با تبعیض روبه رو شده‌اند با در دست داشتن تصاویر فلوید او را به نمادی برای مبارزه علیه تبعیض نژادی تبدیل کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس