همه می‌دانیم که کودکان بدن ضعیف‌تر و حساس‌تری نسبت به بیماری‌ها  دارند. بعضی از کودکان دچار بیماری‌های حادی می‌شوند که باید هر چه سریع‌تر مورد درمان قرار بگیرند. اما گاهی دسترسی به پزشک امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی مشاوره تلفنی با دکتر کودکان و نوزادان بهترین انتخاب است.  

درمان بیماری‌های حاد کودکان در سریع ترین زمان با مشاوره تلفنی متخصص اطفال

بیماری های حاد کودکان و نیاز به درمان سریع‌تر

بعضی از بیماری‌ها در کودکان رایج هستند که جای نگرانی ندارند. اما گاهی کودکان دچار بیماری‌های حادتری می‌شوند که نیاز به رسیدگی و مراجعه سریع‌تر به دکتر متخصص کودکان و اطفال برای درمان به موقع دارند. در زیر به تعدادی از این بیماری‌ها می‌پردازیم.

دیابت در کودکان

علائم دیابت در کودکان شامل افزایش تشنگی، پرادراری و کاهش وزن ناگهانی است. معمولا کودکان به دیابت نوع یک مبتلا می‌شوند و نیاز به درمان با انسولین دارند.

سرطان خون در کودکان

علائم سرطان خون شامل تب، کم‌خونی، کبودی، کاهش وزن و ... است که معمولا چندین هفته یا حتی چندین ماه ادامه می‌یابد. متخصص اطفال با انجام آزمایش‌های مختلف این بیماری را تشخیص می‌دهد و تشخیص به موقع آن در روند درمان و بهبود کودک تاثیرگذار است.

بیماری سل در کودکان

سل در اغلب موارد ریه‌ها را آلوده می‌کند؛ اما می‌تواند به قسمت‌های دیگر بدن مانند ستون فقرات، کلیه‌ها و مغز هم حمله کند. علائم آن تب مزمن، کاهش اشتها و تعریق شبانه است. نوزادان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ثانویهٔ ناشی از سل مثل مننژیت هستند. بنابراین بسیار حیاتی است که کودک بلافاصله برای تشخیص و درمان نزد پزشک برده شود. کودکی که به بیماری سل مبتلا شده است، بسته به شدت بیماری، احتمالاً سه یا چهار دارو را برای مدت حداقل شش ماه مصرف خواهد کرد.

درمان بیماری‌های حاد کودکان در سریع ترین زمان با مشاوره تلفنی متخصص اطفال

بیماری سلیاک در کودکان

علائم سلیاک ممکن است حتی از ۶ ماهگی کودک، یعنی پس از اینکه غذاهای کمکی حاوی گلوتن را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کردید ظاهر شود. بیماری سلیاک زمینهٔ‌ ارثی دارد. اگر کودک شما مبتلا به بیماری سلیاک تشخیص داده شد، باید اطمینان حاصل کنید که از دادن تمام مواد غذایی حاوی گلوتن به او خودداری می‌کنید. متاسفانه بیماری سلیاک قابل درمان کامل نیست و لازم است فرزند شما در تمام زندگی‌اش یک رژیم غذایی جدی و سختگیرانهٔ‌ فاقد گلوتن داشته باشد.

آسم در کودکان

قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی‌زا می‌تواند بروز علائم آسم را در برخی کودکان پدیدار یا آن را بدتر کند. داروهایی که به عنوان داروهای تسکین سریع یا «اسپری استنشاقی نجات» شناخته می‌شوند، برای متوقف کردن حمله‌ی آسم مورد استفاده قرار می‌گیرند. درمان به موقع این بیماری در بهبود و کیفیت زندگی کودک تاثیرگذار است.

تاثیر مشاوره تلفنی با متخصص اطفال بر روی سلامت کودکان

همانطور که اشاره کردیم، کودکان بدن حساس تری در مقابل بیماری ها دارند. گاهی بیماری های حاد، این نگرانی را برای خانواده‌ها ایجاد می کند تا در سریعترین زمان به درمان و رسیدگی به کودک‌شان بپردازند. اما مشکلات زیادی مانع از درمان به موقع می شود. در دسترس نبودن متخصص کودکان خوب، دور بودن از مراکز درمانی و تخصصی، پیمودن مسافت‌های زیاد برا رسیدن به به کلان‌شهرها، ترافیک شهری، زمان‌بر بودن مراجعه حضوری و صرف وقت در پشت در مطب دکترها، بی‌تابی کودک در زمان انتظار مطب و مشکلات دیگری از این قبیل، مانع درمان به‌موقع و سریع کودکان می‌شود. در چنین شرایطی مشاوره تلفنی پزشکی دکترِتو کمک شایانی برای برداشتن این موانع می‌کند. با مشاوره تلفنی متخصص اطفال در سریعترین زمان ممکن علائم بیماری کودک خود را به پزشک اطلاع دهید. در صورت نیا زمی‌توانید جواب آزمایش و سی تی اسکن بیمار را برای پزشک ارسال کنید تا بهترین تشخیص و بهترین درمان انجام گیرد. همچنین دغدغه‌ی شلوغی و زمان‌بر بودن مراجعه حضوری به پزشک را نخواهید داشت و به بهترین پزشکان کشور در هر مکانی دسترسی خواهید داشت.

زمان از همه چیز مهم‌تر است

زمان در درمان بیماری های حاد در کودکان تاثیر زیادی دارد. بنابراین مراجعه به موقع به متخصص اطفال امری ضروری است. مشاوره تلفنی با متخصص اطفال نگرانی والدین برای درمان سریع کودک را برطرف خواهد کرد. مشاوره تلفنی پزشکی سایت دکترِتو امکان دسترسی به بهترین متخصصان کشور را میسر کرده است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس