حمدبن جاسم: حوادث اردن با برنامه آمریکاوهماهنگی یک کشور منطقه بود

نخست وزیر سابق قطر اتفاقات اخیر اردن را با برنامه ریزی آمریکا و هماهنگی یکی از کشورهای منطقه دانست.

به گزارش مشرق، نخست وزیر سابق قطر اتفاقات اخیر اردن را با برنامه ریزی آمریکا و هماهنگی یکی از کشورهای منطقه دانست.

«حمد بن جاسم آل ثانی» در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه اخیراً در کشور برادرمان اردن روی داد از مدت‌ها قبل توسط برخی مقامات دولت سابق آمریکا و یکی از کشورهای منطقه برای آن برنامه ریزی شده بود و هدف از آن تغییر نظام کنونی در اردن به رهبری ملک عبدالله دوم بود.

ببینید:

عکس/ آفتابی شدن برادر ناتنی پادشاه اردن پس از کودتای نافرجام

وی در عین حال مدعی شد: علت اصلی این تلاش نافرجام، مواضع ملک عبدالله در مخالفت با هرگونه عادی سازی به قیمت آرمان فلسطین یا پیمان موسوم به پیمان ابراهیم بود و این مواضع (اردن) مانعی برای این برنامه‌ها بود.

حمد بن جاسم ادامه داد: ثبات اردن برای شورای همکاری بسیار مهم است و ثبات حکومت در آن و حمایت از آن ضروری است، زیرا همان گونه که در توییت قبلی خود هم بیان کردم ما در راستای منافع خود به ثبات و اعتبار بیشتر نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

افشای جزئیاتی جدید از کودتای نافرجام در اردن

منابع اردنی اخیراً از یک اقدام خطرناک علیه امنیت ملی این کشور خبر داده بودند که با اقدام بموقع سرویس‌های امنیتی مهار شده بود. این منابع اعلام کردند که شاهزاده حمزه ولیعهد سابق و برادر ناتنی عبدالله دوم نقش اساسی در این تحولات را داشته است.

این در حالی است که روز یکشنبه برای اولین بار پس از حوادثی که اردن شاهد آن بود، عبدالله دوم شاه اردن به همراه شاهزاده حمزه ولیعهد سابق این کشور در کنار یکدیگر دیده شدند.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار پس از حوادث امنیتی اردن که رسانه‌های عربی از آن به عنوان کودتای نافرجام یاد می‌کنند، تصاویری از پادشاه اردن و شاهزاده حمزه ولیعهد سابق و برادر ناتنی عبدالله دوم بر سر قبرستان سلطنتی منتشر گردید.

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن و شاهزاده «حمزه بن الحسین»، برادر ناتنی شاه اردن روز یک شنبه حین زیارت قبرستان‌های سلطنتی به مناسبت صدمین سال تاسیس کشور اردن با هم ظاهر شدند.

رسانه‌های وابسته به دولت اردن تصاویری از پادشاه اردن و شاهزاده حمزه در کنار دیگر اعضای خاندان حاکم بر این کشور را پخش کردند که در حال گذاشتن تاج گل یادبود بر مزار سرباز گمنام بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس