کد خبر 1202152
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
تخلفات کرونایی را چگونه گزارش کنیم؟

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهروندان هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توانند به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع بدهند.

به گزارش مشرق،  سیما سادات لاری در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند، تخلفات کرونایی نظیر عدم تعطیلی مشاغل غیر ضروری و همچنین عدم اعمال دورکاری کارمندان را به وزارت بهداشت اطلاع دهند؟، گفت: شهروندان هرگونه تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توانند به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول پلمب یا برخورد قضایی با اصناف نیست و مسئولیت این اقدام با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف است.

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه در مورد انجام دورکاری‌ها نیز مسئولیت اجرا با سازمان امور اداری و استخدامی است، متذکر شد: توصیه ما به هموطنان گرامی همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در اماکن پر تجمع و استفاده از ماسک است.

وی توضیح داد: متاسفانه در خیز چهارم بیماری کرونا، موارد ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ به سرعت در حال افزایش است و نیازمند همکاری همه جانبه جامعه و مسئولان هستیم.

لازم به ذکر است، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، روز چهارشنبه هجدهم فروردین ماه در خصوص  وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی گفت: مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام، تعطیل باشند. این مشاغل شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آن‌ها مال می‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی هستند.

وی تاکید کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و..، آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر و...، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌های رانندگی و... همه در شهرهای قرمز باید تعطیل باشند. این‌ها مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

وی گفت: نظارت بر این تعطیلی‌ها برعهده وزارت بهداشت است، دستگاه مسئول وزارت صمت است و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه همکار این موضوع هستند. از مردم خواهش می‌کنم که هر جا که تخلفی اتفاق می‌افتد، به وزارت صمت و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنند.

حریرچی گفت: لیست مشاغل گروه سه که در شهرهای نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و... که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند. همچنین آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ها و تئاتر و مهدهای کودک که باید در شهرهای نارنجی تعطیل شوند.

حریرچی گفت: از مردم می‌خواهیم که به دستگاه‌های نظارتی از سوی سامانه‌ها موارد تخلف را اعلام کنند و دستگاه‌های مسئول هم حتما اعمال قانون خواهند کرد.
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    اقا همیشه مشغوله
  • US ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    دقت کردین در لیست هاشون هتل ها و مسافرخانه ها رو اصلا آدم حساب نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس