کد خبر 1202112
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
تیراندازی

در جریان حادثه تیراندازی در فروشگاهی در ایالت میسوری دست کم یک نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مشرق،  در حادثه تیراندازی روز شنبه در فروشگاهی در ایالت میسوری آمریکا دست کم یک نفر کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

گشت بزرگراهی ایالت میسوری تایید کرد که یک جوان 28 ساله که مظنون این حادثه است در بازداشت به سر می‌برد. این حادثه در "کوشکونوگ"، شهری در نزدیکی مرز آرکانزاس روی داده است.

وضعیت سه مجروح این حادثه هنوز مشخص نیست اما مقامات گفته‌اند که یکی از مصدومان این حادثه با هلی برن به محوطه بیمارستان منتقل شده است.

پلیس منطقه کونتی نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که فرد مظنون که با استفاده از اسلحه دستی اقدام به تیراندازی کرده، دست کم یکی از قربانیان این حادثه را می‌شناخته است.

طی دو ماه گذشته حوادث متعدد تیراندازی در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله آتلانتا، اورنج سیتی،‌ کالیفرنیا و ویلمینگتون گزارش شده است.

«تیراندازی‌های کور» و خشونت مسلحانه در سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های عمده مسئولان آمریکایی تبدیل شده است.

تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند با آنکه حدود ۵ درصد جمعیت دنیا در آمریکا زندگی می‌کنند نزدیک به ۳۱ درصد از کل حوادث تیراندازی‌های کور در این کشور اتفاق می‌افتد.

آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این پدیده می‌دانند. از کل ۶۵۰ قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا، حدود نیمی از آنها (۴۸٪) در اختیار شهروندان آمریکایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس