کد خبر 1202054
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای نتیجه یک پژوهش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

براساس تحقیقات یک گروه پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، الگوی نمایش تبلیغات به کاربران فیس‌بوک از حیث جنسیت تبعیض‌آمیز است. براساس این گزارش، فیس‌بوک تعدد و تنوعی از پیشنهادات شغلی شرکت‌های مختلف برای کاربران مرد این پلتفرم فراهم می‌کند، اما در مورد کاربران زن خود، به رغم آنکه شرایط نیروی انسانی یکسان است، به گونه‌ای تبعیض‌آمیز رفتار می‌کند.

این پژوهش در ادامه پژوهشی است که در سال ۲۰۱۹ الگوریتم نمایش تبلیغات در این پلتفرم را مغرضانه خوانده بود. همین تیم تحقیقاتی در مورد لینکدین هم آزمایشات جدی انجام داده‌اند و نتیجه گرفته‌اند نقض حقوق زنان در لینکدین وجود ندارد.

فیس‌بوک در پاسخ به اقداماتی که برای رعایت حقوق مدنی کاربران زن داشته اشاره کرده و از تغییراتی در ابزارهای هدف‌یابی تبلیغات خود سخن گفته است. اما تحقیق این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ نشان داد فیس‌بوک نه تنها از نظر جنسیتی، بلکه از نظر نژادی هم در نمایش تبلیغات تبعیض می‌کند.

 برای نمونه طبق یک آزمایش، فهرستی از مشاغل به فیس‌بوک تحویل داده شد تا بدون ملاحظات جمعیت‌شناختی به کاربران خود ارائه کند. نتیجه آزمایشات نشان داد فیس‌بوک ۸۵ درصد تبلیغات مربوط به مشاغل مربوط به صندوق‌داری را زنان دریافت کرده‌اند و آگهی‌های مربوط به استخدام رانندگان تاکسی را تا ۷۵ درصد کاربران سیاه‌پوست این پلتفرم دریافت کرده‌اند. همچنین ۸۳ درصد تبلیغات گسترده مرتبط با موضوع مسکن به مردان سفیدپوست رسیده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    شرافت قی شده ترید اب و نان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس