کد خبر 1202041
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
نفت

روسیه انتظار دارد که تأثیر ویروس کرونا بر تقاضای نفت تا سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ میلادی ادامه یابد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پیش‌نویس سندی دولتی از روسیه روز پنجشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) نشان داد که این کشور انتظار دارد که آثار ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در مصرف جهانی نفت و فرآورده‌های نفتی تا سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

در این سند همچنین عنوان شده است که کربن‌زدایی در اقتصادهای پیشرو جهان تهدیدی بالقوه برای صنعت نفت روسیه به شمار می‌آید که منبع اصلی درآمد بودجه مسکو است.

تولید جهانی نفت و سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت و به ۹۴ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا سبب قرنطینه کشورها، توقف ۸۰ درصد از ترافیک هوایی و یک‌چهارم ترافیک جاده‌ای در اوج خود و کاهش مصرف سوخت شد. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۰۰ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت با توجه به سناریوی اصلی خود انتظار دارد که تقاضای نفت در سال جاری میلادی، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز رشدی مشابه را پیش‌بینی کرده است.

این پیش‌نویس - که به‌طور خلاصه تحولات صنعت نفت تا سال ۲۰۳۵ را ارائه می‌دهد- همچنین نشان داد که ممکن است روسیه سهم بازار جهانی نفت را به دلیل محدودیت عرضه و صادرات نفت از دست بدهد.

بر اساس این گزارش احتمال دارد که قیمت جهانی نفت تا سال ۲۰۲۵ در محدوده ۵۰ تا ۷۵ دلار برای هر بشکه باشد، این در حالی است که قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه بود و بعید است به کمتر از ۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس