کد خبر 1201860
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
افغانستان| ادامه آتش‌ سوزی‌های سریالی در هرات

در ادامه آتش‌ سوزی‌های پیاپی در ولایت هرات، پس از آتش‌سوزی گسترده در گمرک اسلام‌قلعه، این بار تاسیسات گاز در این ولایت دچار حریق شد.

به گزارش مشرق، مقامات محلی در ولایت هرات اعلام کردند که در تاسیسات گاز در منطقه‌ «کمرکلاغ» واقع در شمال شهر هرات آتش‌سوزی رخ داده است.

«سید عبدالوحید قتالی» والی هرات نیز در واکنش به این رویداد آتش‌گرفتن تانکرهای گاز را نگران‌کننده خواند و خواستار افزایش امکانات برای مهار آتش شد.

بیشتر بخوانید:

بایدن آماده تمدید حضور نیروها در افغانستان است

به گزارش «اطلاعات روز»، قتالی افزود که نیروهای آتش‌نشانی پایگاه سپاه ۲۰۷ ظفر در غرب کشور نیز در حال حرکت برای مهار آتش‌سوزی هستند.

والی هرات جزئیات بیشتری درباره تلفات احتمالی، میزان خسارت و یا علت وقوع این آتش‌سوزی ارائه نکرده است.

پیش از این نیز در ماه بهمن گمرک اسلام‌قلعه دچار آتش‌سوزی مهیبی شد که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه تجار افغان از بین رفت.

در پی آن حریق، مقامات محلی افغان خواستار کمک ایران و نیروهای ناتوی مستقر در خاک افغانستان شدند که بلافاصله پس از آن نیروهای امدادی و آتش‌نشانی از ایران به محل حادثه شتافتند اما نیروهای آمریکایی و ناتو پاسخی به درخواست کمک طرف افغانستان ندادند.

همچنین ۱۶ اسفند ما نیز تانکرهای سوخت در گمرک «ابونصر فراهی» نزدیک مرز افغانستان ـ ایران دچار حریق شدند که پس از آن نیز چندین خودروی آتش‌نشانی از ایران برای خاموش کردن آن به منطقه اعزام شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    ایالت هرات قرابت بیشتری با ایران داره تا افغانستان اگه هرات به ایران ملحق بشه از بن بست و تحجر خارج میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس