کد خبر 1201853
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
زائران بدون مجوز حج عمره ۱۰ هزار ریال عربستان جریمه می‌شوند

وزارت کشور عربستان اعلام کرد افرادی که حج عمره را بدون مجوز به جای آورند ۱۰۰۰۰ ریال عربستان معادل ۲۶۶۶ دلار و هر فردی که بدون مجوز وارد مسجدالحرام در مکه شود، ۱۰۰۰ ریال عربستان جریمه خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از عرب نیوز، عربستان اعلام کرد زائرانی که در ماه رمضان بدون دریافت مجوز حج عمره را به جای آورند، جریمه خواهند شد. این اقدام در جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عربستان سکوتش را درباره حج ۱۴۰۰ شکست

طبق گفته یکی از مقامات وزارت کشور عربستان، برای افرادی که حج عمره را بدون مجوز به جای آورند ۱۰۰۰۰ ریال عربستان معادل ۲۶۶۶ دلار جریمه در نظر گرفته می‌شود و هر فردی که بدون مجوز وارد مسجدالحرام در مکه شود، ۱۰۰۰ ریال عربستان جریمه خواهد شد.

 مقامات عربستان این جریمه‌ها را پس از پایان رمضان و تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا یا عادی شدن شرایط پابرجا نگه می‌دارند.

 طبق گفته منابع، وزارت کشور عربستان قصد دارد تمام اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام دهد و مطمئن شود قوانین تصویب شده برای اجرای عمره و نماز جماعت مطابق با ظرفیت ایمنی تمام مساجد بزرگ و میادین هستند.

هر زائری که قصد انجام عمره یا نماز در مسجدالحرام را دارد باید مجوز دریافت کند.

 وزیر کشور عربستان که ریاست کمیته عالی حج این کشور را هم بر عهده دارد ضمن اعلام این که نیروهای امنیتی در تمام مراکز، جاده‌ها، مکان‌ها و گذرگاه‌های منتهی به مسجدالحرام مستقر خواهند بود،  یک طرح اضطراری را برای مکه و مدینه طی ماه رمضان تصویب کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس