جو بایدن - نمایه

یک رسانه غربی از ارائه پیشنهادات جدید و جدی از سوی آمریکا به ایران در خصوص برجام خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: واشنگتن در گفتگوهای وین ایده‌های بسیار جدی در مورد چگونگی احیای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داد اما منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

برجام با آب‌نبات چوبی احیا نمی‌شود

این مقام دولت آمریکا که نام وی بیان نشده است در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: تیم ایالات متحده ایده بسیار جدی مطرح کرده و برای بازگشت به تعهدات برجامی خود جدیّت نشان داده است، اگر ایران نیز به تعهدات خود بازگردد.

مقام آمریکایی افزود: ایالات متحده منتظر پاسخ متقابل ایران است. ما نشانه‌هایی از آن را دیدیم اما مطمئناً کافی نیست. هنوز این سوال مطرح است که آیا ایران تمایل دارد رویکردی را انجام دهد که ایالات متحده اتخاذ کرده تا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی لغو تحریم و هسته‌ای مهمترین دستورکار این نشست بود.

در همین رابطه «سیدعباس عراقچی» رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 0
    این دولت چطور بوی توطئه و فریب رو نمی تونه تشخیص بده و بفهمه ؟ کمی غیرت و حمیت داشته باشید البته کسانیکه از خون های ریخته شده جوانان مظلوم این مرز و بوم شرم نمی کنند بالطبع از ولی نعمتان و مردم نیز شرم و حیا نمی کنند . علی لعنت ا..
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    13 2
    ایده جدی شون همون امتیازدادن ایران در قبال عدم رفع تحریمه.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 0
    هویج برای درازگوشی که دنبالش راه بیوفته
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 0
    یه داستان هست به نام چوپان دروغگو ، باید به امریکا گفت چوپان دروغگو و نه کدخدا
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    3 2
    چرا ظریف وعراقچی نظر رهبر انقلاب درموضوع برجام نقض کردن مگر بنا بود تحریم ها برداشته وایران راستی آزمایی کند مجلس وقوه قضایی درمقابل سیاست ودیپلماسی التماس این طیف کوتاه بیاید
  • علی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    ابتدا امریکا باید تضمین بدهد وسوال اینجاست چرا فقط امریکا ازبرجام خارج شود واگر توافق بدی است چرا بقیه 4به علاوه یک خارج نشدند8937
  • وطن پرست DE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    زیره به کرمون اوردن. اقا جواد ظریف خودمون یک دنیا ایده جدی و شوخی هست. چیزی که خودمون زیاد داریم ایده و ادعاست. ما خریدار عملیم نه ایده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس