رده‌بندی نهایی کشتی فرنگی مشخص شد/دو طلا و دو سهمیه به ایران رسید

رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا در حالی به پایان رسید که دو فرنگی کار کشورمان موفق به کسب سهمیه و مدال طلا شدند و یک نماینده ایران از کسب سهمیه بازماند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا در حالی به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که نمایندگان اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم ایران برای کسب سهمیه به میدان رفتند. در پایان این مسابقات محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک به مدال طلا نیز دست یافتند. حسین نوری هم در وزن ۸۷ کیلو با وجود برتری بر حریف تا لحظات پایانی مبارزه با یک اشتباه مغلوب شد و از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماند. بدین ترتیب کار کسب سهمیه المپیک در وزن ۸۷ کیلوگرم بسیار سخت شد چرا که نماینده کشورمان باید در رقابت‌های گزینشی جهانی در صوفیه بلغارستان و در جمع مدعیان بیشتری برای کسب سهمیه به میدان برود.

بدین ترتیب پرونده مصاف فرنگی‌کاران مدعی آسیا در رقابتهای گزینشی بسته شد که اسامی نفرات اول و دوم آن صاحب سهمیه المپیک شدند به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزستان) ۲- سایلیک والیهان (چین) ۳- فیروز میرزا رجب اف (تاجیکستان) و هان جائه گیونگ (کره جنوبی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران) ۲ – هان سو ریو (کره جنوبی) ۳- آشو (هند) و آرام واردانیان (ازبکستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲– شوهی یابیکو (ژاپن) ۳- سینگ گورپریت (هند) و هوجون ژانگ (چین)

۸۷ کیلوگرم: ۱- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۲- فی پنگ (چین) ۳- ماساتو سومی (ژاپن) و جین هیوک کیم (کره جنوبی)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲– اوزور ژوژوپبیکوف (قرقیزستان) ۳- یانان چن (چین) و سی یئول لی (کره جنوبی)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) ۲ – مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگ ژئی منگ (چین) و ناوین (هند)

بیشتر بخوانید:

تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران

همچنین نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات نیز به شرح زیر است:

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول و کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله آشو دارنده مدال برنز آسیا از هند را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد. وی در دیدار فینال هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی را با نتیجه ۹ بر صفر غلوب کرد تا ضمن کسب مدال طلا و سهمیه المپیک، تمامی حریفان خود را با امتیاز عالی از پیش رو بردارد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در کشتی نخست با نتیجه ۹ بر صفر شاگلدی آنایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فی پنگ دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب و سهمیه المپیک را از دست داد. نوری با این شکست به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با توجه به آسیب دیدگی مقابل جین هیوک کیم از کره جنوبی است حضور نیافت و پنجم شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با با نتیجه ۱۰ بر ۲ یانان چن از چین را مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار فینال مقابل اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و صاحب مدال طلا شد.

طبق برنامه مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا، آزادکاران ایران نیز در سه وزن باید از فردا یکشنبه برای کسب سهمیه در اوزان ۶۵،۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به میدان بروند.

منبع: فدراسیون کشتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    با سلام نمیدونم چرامحمدبنا بااین همه تجربه و ادعا ازپهلوان رامین طاهری دروزن87کیلوگرم استفاده نمی کند. به راحتی سهمیه میگرفت
    • م IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
      0 0
      واقعا رامین بسیار با هوش وقدرتمنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس