کد خبر 1200487
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
داعش

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که عناصر سازمان تروریستی داعش عده‌ای از شهروندان این کشور را در غرب سوریه ربوده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عصر امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که عناصر داعش عده‌ای از شهروندان سوری را در استان حماه ربوده‌اند.

خبرنگار سانا در این خصوص گزارش داد که تعدادی از اهالی روستای «السعن» در منطقه «الزوینه» در حال جمع کردن قارچ بوده‌اند که گروهی از تروریست‌های داعشی آن‌ها را می‌ربایند.وبگاه «حلب الیوم» به نقل از خبرنگار خود شمار ربوده‌شدگان را ده‌ها تن عنوان کرد.

با این حال، وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- شمار ربوده‌شدگان را ۱۹ نفر گزارش کرد.سانا در ادامه گزارش خود همچنین خبر داد که تعدادی دیگری از ساکنان حماه در درگیری با عناصر داعش مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

لحظاتی پس از انتشار گزارش سانا، شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در دمشق گزارش داد که یکی از شهروندان سوری در این حمله کشته شده‌ است.اخیرا، خبرگزاری رسمی سوریه از فرود سه بالگرد نظامی اشغالگران آمریکایی به همراه سه بالگرد جنگی دیگر در پایگاه الشدادی سوریه خبر داد که این بالگردها حامل ۴۰ تروریست داعشی بودند.

این تروریست‌ها از زندان الهول تحت کنترل نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (قسد) بودند به این پایگاه انتقال داده شدند.

به گفته ناظران سیاسی، نیروهای آمریکایی در آن دسته مناطقی که در سوریه، آن را تحت اشغال دارند بویژه در منطقه «التنف» (مرز سوریه، عراق، اردن) بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت دارند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه» ‌ اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    زن بودند یا مرد یا بچه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس