خدمت سربازی نمایه سرباز نمایه سربازان نمایه

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: عده‌ای درباره خدمت سربازی طرح‌های یکجانبه بدون پشتوانه علمی و غیرقابل تحقق می‌دهند و انتظارات جامعه را بالا می‌برند و دشمن را شاد می‌کنند چرا که به امنیت کشور لطمه وارد می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی، اظهار داشت: مدتی است درباره موضوع سربازی بحث‌هایی از سوی افراد مختلف حقیقی و حقوقی و سلبریتی‌ها در کشور مطرح می‌شود و افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات طرح مجلس برای سربازی حرفه‌ای

وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به ۶ میلیون رزمنده داشتیم که حدود ۵۰ درصد این رزمندگان یعنی ۳ میلیون نفر از عزیزان سرباز بوده‌اند و حدود ۶۰ هزار نفر از این عزیزان به فیض شهادت و حدود ۱۴۰ هزار نفر از این عزیزان نیز جانباز شدند.

شکارچی گفت: در یگان‌های رزمی، پشتیبانی رزم، پشتیبانی خدمات رزم ما تعداد زیادی سرباز در حوزه‌های مختلف، پزشکی، فنی و ... داشته‌ایم و آنهایی هم که تخصصی نداشتند، با آموزش‌های مختلف در یگان‌های رزمی مشغول به خدمت می‌شدند که با وجود مدت کم آموزش، خلاقیت‌های زیادی از خود نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: یکی از ارکان موفقیت در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح، حضور سربازان عزیز بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: من از جانب تمام فرماندهان و نیروهای مسلح از زحمات بی شائبه همه سربازان عزیز قدردانی و تشکر می‌کنم و گلایه‌ای را هم به درگاه خداوند می‌کنم که عده‌ای موج سپاری می‌کنند در خصوص خدمت سربازی و بدون پشتوانه علمی طرح های یکجانبه غیرقابل تحقق می‌دهند و انتظارات جامعه را بالا می‌برند و دشمن را شاد می‌کنند چرا که به امنیت کشور لطمه وارد می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز از ما می‌پرسند که با این سربازان چه می‌کنید؟ ما از ۱۰۰ درصد سرباز مورد نیازی که باید در شرایط غیرجنگی در نیروهای مسلح داشته باشیم، حدود ۶۰ درصد سرباز حاضر داریم و بار آن ۴۰ درصد را این ۶۰ درصد تحمل می‌کنند.

شکارچی گفت: ما بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر مرز داریم، برای مقابله با مواد مخدر، قاچاق انسان و ناامنی نیاز به حضور نیروهای رزمی در مرزهای‌مان داریم. تمام مرزهای ما در آنسوی مرز وضعیت خوبی ندارند و ناامنی در کشورهای همجوار زیاد است.

وی اظهار داشت: ما شرایطمان با کشور سوئد متفاوت است که برخی این کشور را مثال می‌زنند، سوئد امنیت خودش را کنتراتی تامین می‌کند، یعنی به یک کشور پول می‌دهد تا امنیتش را تأمین کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: این حرف‌ها خطرآفرین و آسیب به امنیت است. ما اصلا واژه اجباری در قانون نداریم، ما خدمت موظفی داریم.

وی افزود: نیروهای مسلح ما تنها نیروهای مسلح در جهان است که مردم‌پایه است، نیروهای مسلح در سیل و زلزله و کرونا در میان میدان هستند، در مقابله با آمریکا و انگلیس حضور دارند و در بحث امنیت داخلی هم حضور دارند.

شکارچی گفت: اگر ما جداسازی کنیم و بگوییم بخشی اختیاری به خدمت سربازی بیایند و بخشی هم نیایند، بار مسئولیت را آنها که به خدمت آمده‌اند باید به دوش بکشند.

وی ادامه داد: ثانیا یک بودجه بسیار کلان نیاز دارد چراکه به بیش از ۲ برابر کارکنان پایور در حال حاضر نیروهای مسلح نیاز خواهیم داشت که این فقط برای شرایط غیرجنگی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: همین الان هم حقوق مصوب سربازان در قانون هم پرداخت نمی‌شود، ما مجری پرداخت حقوق هستیم و تأمین آن بر عهده ما نیست، همین فردا مجلس و دولت محترم اعتبار را تأمین کنند، ما پرداخت خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت چطور ما می‌گوییم بیاییم سرباز حرفه‌ای داشته باشیم؟ محصول آن یک نابسامانی خواهد شد چراکه کسی که ظرف ۵ سال مشغول به خدمت باشد، شرایط سنی و استخدامی و کاری را از دست خواهد داد و پس از ۵ سال بیکار می‌شود که خود آسیب‌های بعدی را به دنبال دارد.

شکارچی ادامه داد: می‌گویند نیروهای مسلح همین الان سرباز زیاد دارند، و نیاز نیروهای مسلح ۴۰۰ هزار سرباز است؛ ما می‌گوییم بیش از ۲ برابر پرسنل پایور، سرباز نیاز داریم؛ ما همین الان  هم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که بار این ۴۰ درصد را جوانان کشور متحمل می‌شوند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اجحاف است اگر سربازی بعد از انقلاب اسلامی را با قبل از آن مقایسه کنیم و نام آن را بگذاریم اجباری. حتی در دوره دفاع مقدس که اوج نیاز کشور بود هم کسی را به اجبار و زور به خدمت نبردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 21
  • حسین IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    کشور ما مثل سوئد نیست و هشت هزار کیلوومتر مرز دارد ولی در عوض کشور ما بر خلاف سوئد نیز بر روی دریایی از نفت و گاز قرار دارد.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      عوضش دور و برش پر از آدمخوار مزدور غربه و خودشم تحریم غربه و دولتش هم دلداده غربه!
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      10 10
      دریای نفت و گاز و بنزین تقریبا مفت در خانه ات در اختیارت است حالا حساب کن روزی 4میلیون بشکه نفت 100 دلاری هم بفروشی تقسیم بر 80 میلیون میشود ماهی 150 دلار که البته درامد ایرانیها بیشتر از این مقدار است
  • سید IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    اگر مدت سربازی معقول شود قطعاً خدمت گریزان بسیار کمتری خواهیم داشت! در نتیجه نیروی جوان بیشتری در خدمت نیروهای مسلح کشور به عنوان سرباز وظیفه خواهندبود!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      197 8
      فکر کنم دو ماه آموزشی و یک سال خدمت در زمان صلح بهتر باشه با حقوق و حفظ شخصیت سرباز و اینها.
  • امید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 144
    جهت اطلاع آنهایی که برای سربازی نرفتن سوئد را مثال می زنند در کشور سوئد از سال ۲۰۱۰ سربازی اختیاری شد ولی در سال ۲۰۱۹ دوباره سربازی اجباری شد.
    • SE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      5 203
      سوئد پذیرفته که زیر بلیط غرب باشه و در بسیاری از مسائل بین المللی پیدا و پنهان در راستای سیاستهای غرب عمل میکنه و مورد حمایت آنها است و در عوضش از دوران جنگ سرد برای امریکاییها از شوروی جاسوسی میکرده است و اینقدر خائن و مزدور مثل ریگی و رجوی و نوه رضا پالونی و بهایی و وهابی و داعشی و تکفیری احاطه اش نکرده اند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    من خدمتم رو تموم کردم. قبل خدمت کردن، طرح فروش روی گذاشتن برای غایب‌های بالای هشت سال. ما تحصیل‌کرده‌های سن بالا هر روز تو فضای مجازی دنبال کمپین بودیم و امیدوار بودیم که خدمت رو به ما هم بفروشن. فقط هشت ماه از عمر عزیز به همین امیدواهی طی شد و آخرش رفتم خدمت. ماشینی که باید اون موقع می‌فروختم تا خدمتم رو بخرم، الان قیمتش چهارصد میلیون تومنه. چون تحصیلات عالی داشتم، خدمت خوبی هم کردم . بابت پروژه کسری گرفتم. همه این داستان رو تعریف کردم تا بگم، به جای امیدواهی بستن به این شایعه‌ها برید خدمت رو تموم کنین و برگردین. هم پول خرید خدمت تو جیبتونه هم عمرتون کمتر تلف می‌شه.
    • رضا GB ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      23 16
      خیلی زور داره یه گروهبان بیاد به یه فوق لیسانس و دکتر بشین پاشو بده
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      2 89
      فوق لیسانس و دکتر بعد از چند روز اموزشی و مختصر بشین پاشو درجه میگیرند و از کادر محترمتر میشوند تا قبل از درجه دار شدن هم که عیبی نداره چون نظام به درجه است
  • مهدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    78 13
    وقتی تقاضای سرباز دارند میگن سرباز عزیز وقتی سرباز رو به خدمت میگیرن احترام اسیر رو هم براش قائل نیستند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    23 2
    اینهمه کمپین زدن و تو مجلس طرح دادن و یه عده جوون امیدوار شدن پس مگه نظر شما رو نخواستن!؟ کاش زودتر اعلام موضع میکردید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    98 7
    خوب اگه به سرباز بیشتری نیاز دارید معافیتهایی در نظر گرفته اید را بردارید طرف پدرش جبهه بوده به پسر چه ربطی دارد؟ اگر برای ثواب و رضای خدا رفته نیاز به پاداش دنیوی ندارد و اصولا گویند پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
    • ایرانی DE ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      2 105
      نه عزیزم، تبعیض نیست. واسه شما هم راه کار هست. شما هم اگه میتونی برو بلاد شام بجنگ پسرت معافی بگیره. این گوی و این میدان.
    • Jiim IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      2 26
      آقا بر فرض کسی برای سهمیه و امکانات مادی جبهه رفته حرفی هست ناراحتی شما هم برو راهتو کسی نبسته.
  • US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    175 4
    در اصل نیاز به نیروی کار ارزان است که سربازی را اجباری کرده،و چه مشکلاتی که برای جوانان که میخواهند ازدواج و وام و... بگیرند ایجاد میکند.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    182 0
    یکی از مهمترین موارد در افزایش سن ازدواج آقایان ، اتلاف وقت بسیار پرارزش دوران جوانی آنها و ایجاد نایسامانی های اجتماعی و فرهنگی چون افزایش مهاجرت به کلان شهرها چون تهران، اختلالات فرهنگی جوانان و حتی ایجاد برخی مفسده ها به دلیل همین دو سال سربازی است. با ایجاد قوانین جدید و حذف اجباری بودن سربازی ، می توان سربازی را به عنوان شغلی شریف و پر درآمد برای جوانان نمود و بالطبع علاقه برای پیوستن به نیروهای لشکری و دفاعی - امنیتی را افزایش داد. لذا بهتر آن است به جای ایجاد و القا دشمن خارجی ، نقدهای سازنده چون حذف سربازی را با تامل و تفکر پذیرفت و هر نقد سازنده را با سوء استفاده دشمن خارجی توجیه و سرکوب نکرد .
  • ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    173 5
    سربازی یه دوره سخت و اضافیه انشاءالله هرچی زودتر از جامعه ما رخت سفر ببندد تا جوانان بتوانند برای آینده برنامه ریزی کنند.به امید روزی که این بلای عظیم از جامعه دور شود.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    منم مخالف این طرح جدید مجلس هستم اما ساختار مدیریت منابع انسانی نیروهای مسلح به شدت مشکل داره
    • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      66 8
      شما نظر نده من نمی‌خوام سربازی برم
  • سرباز وطن IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    باید طرحی داده بشه که همه ی اون 3 میلیون سرباز فراری رو به خدمت بکشه تا مدت خدمت کمتر بشه. بنده خودم خدمت رفتم اما حداقل 10 نفر از آشناها میشناسم که غایبند. این اصلا عادلانه نیست که کسی که باباش پولداره خدمت نره ولی بقیه جونشونو به خطر بندازن و وقتشون رو صرف اونا کنن. کارهایی که میشه کرد شامل، عدم ثبت ازدواج، عدم انجام خدمات بانکی و اداری، جریمه های ماهیانه عدم معرفی و اعظام غایبان به نقاط صعب و امنیتی و ....
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      64 5
      یعنی تو دیگه چقدر بدبخت و حقیر هستی که بخاطر اینکه رفتی خدمت و فشار اومده به هزار جات، عاشق اینی همون بدبختیا رو همه بکشن.میتونستی نری عزیزم کسی تفنگ روی سرت نذاشته بود، 90 درصد سربازان غایب از خانواده های زیر خط فقرن که سر کار میرن و حاضر نیستن دو سال جوونیشون رو مفت مفت هدر بدن و کارشونم از دست بدن.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      5 74
      اون توهین هایی که کردی لایق خودته. من میگم این عادلانه نیس بچه پولدار نره خدمت بچه کارگر بره خدمت. از کجات آمار 90 درصدی درآوردی؟ اکثر سربازایی که من دیدم همگی بچه فقیر فقرا بودن که به خاطر کار پیدا کردن و استخدام اومدن خدمت.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      4 75
      13:24 کاملا مشخصه کی هستی یه پر مدعای از خود راضی که فقط میخوای از بقیه بکنی اون بچه فقیر بره برا امنیت 80 میلیون ایرانی دو سال خدمت کنه و یک عمر هم از امنیت افرینی بقیه استفاده کنه بده و هدر رفت عمر اما مثل برده تو فروشگاه و کارگاه یه سرمایه دار بی وجدان فلگی کنه و جیب اون را با بخور نمیر پرکنه خیلی خوبه اره ؟
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    158 3
    بله به سربازان بیشتری نیاز داریم خدا شاهد هست اگر دروغ بگویم در زمان خدمت بنده یک تخم مرغ بین دو نفر تقسیم میکردند و یک حلوا شکری بین چهار نفر
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      انصافاً زمان خدمت ما هیچ مشکلی از لحاظ کمیت و کیفیت غذا نبود چه سال 86که سرباز صفر بویم و چه سال 90 که به دلیل دانشگاه رفتنم دو مرحله ای شده بود.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    173 1
    شما به سرباز نیاز دارید به ما چه اخه که بیام عمرمان را هدر بدیم، خیلی خوبه که خودتون هم میگید همین اعلان حقوق سربازهارو نمیدهیم، اخه این چه حرفه ای است که شما میزنید اینقدر مرز داریم، خوب از تکنولوژی استفاده کنید مگه بقیه کشور همه مرز سرباز گذاشتن، شما به سرباز لب مرزتون یه جلیقه ضد گلوله و یک گلاه ایمنی نمیدهید، فقط دنبال استفاده از وقت سرباز هستید؟ مجلس باید تا اخر کار ادامه دهد، شما که نیاز داری خوب بیا استخدام کن، یا استراتژیتو عوض کن این همه سرباز لازم نیست اخه،
  • FI ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    163 1
    همه و همه این دلایلی که گفته و چندیدن برابر آن هم توجیهی برای به بیگاری کشیدن جوانان، اتلاف وقت آنها، گسترش بی عدالتی نیست. نمی دونم چقدر برای کار ناموجهشان توجیه می آورند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 0
    این دلشون واسه ما مردم نسوخته بچه ته تقاریشون موقعه خدمتشونه می خوان برا بچه آخری ما که خدمت رفتیم بقیه هم مثل ما برن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 0
    فرزندان مسئولین پس برن سربازی
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    160 1
    سربازی یعنی بردگی سرباز میخوایید پولش هم بدید
  • اصغر IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    149 0
    باسلام من 42سال دارم یه اشتباه کردم خدمت نرفتم الان هم دوتا فرزند دارم و خودم هم اجاره نشین هستم و در یه کارگاهی کارگری میکنم وزمانی که خدمت را می فروختن پول نداشتم بخرم باید تکلیف مارا روشن کنن الان فرزندمن وفت خدمتش هست لطفا یه فکری هم حال ما کنید
    • NL ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      6 0
      بچه ها دعا کنید طرح مجلس رای بیاره از ته دلتون دعا کنید خدا گوش می ده
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    161 0
    جنایا آی شکارچی اشتباه می کنی خدمت اجباری خدمت نام ندارد - بلکه همان اجباری شوم رضاخان است - مدت آن بسیار بی حساب و کتاب ینی با سه شیفت کاری بی حساب و کتاب بالغ بر 6 سال خدمت بدون پشتوانه خدمات تامین اجتماعی و حقوق مکفی و... به هر ترتیب نیروی مفت و ارزان یا سنگ مفت و گنجشک مفت برای امثال شما است -
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 218
    سربازی پسر ادم کن است افرادی که سربازی رفتن قشنگ معلوم است و فرق دارن سربازی را بر ندارین بلکه تبلیغات کنید که جوانها ازش نترسن و مشکلاتی که محیط هاش دارد را برطرف کنید که ترس از سربازی کم شود انهایی که رفتن سربازی می گن کاش زودتر رفته بودیم و نمی ترسیدیم ازش
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    162 0
    دو سال بهترین موقعیت زندگیم در این کشور برای آقا زاده و نوه زاده ها و مدیرزاده ها تلف کردم .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    158 0
    وقتی نمیتونی از سربازانت دفاع کنی و بازپرس و نماینده تو گوششون میزنن چرا میخوای جوونهای مردومو دو سال جلای وطن و در غربت به بیگاری بکشی؟ میدونی چقدر جوانها افسردگی شدیدی میگیرند؟ سربازی رو مانند نظامی گری با حقوق بکنید تا هم نیروی کار کشور هدر نشه و خانواده ها چند سال نگران فرزندشون نباشند و هم کیفیت نظامیها بالاتر بره و سربازان با انگیزه تر باشند
  • عدالت IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    155 0
    سربازاي بيشتري نياز داريد زنان را ببريد سربازي چرا زنان از صف نانوايي تا صندلي ادارات و مرخصي زايمان تا هر جا كه ميري حضور دارند اما در خدمت سربازي خبري ازشن نيست. خب ميتونن تو كارخانه هاي ساخت سلاح يا كارهاي اداري حضور داشته باشن كه
    • آذربایجانی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      46 0
      واقعا زنان در ایران بالاترین جایگاه را دارند نه مثل غرب سرباز میروند و نه وظیفه تامین زندگی رو با مرد شریکند بلکه مهریه های میلیاردی میگیرند و جالبه وظیفه شرعی کار در منزل را هم ندارند نماینده های زنان هر جا به نفعشونه قوانین غرب را بنده اند مثل دوچرخه سوار نشدنشون هیاهو میکنند هر جا به ضررشونه قوانین اسلام رو تابعند
  • jjb IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    67 0
    کار درست و حسابی که برای جوانان ایجاد نکردیم. با این قیمت مسکن هم که به زور بتوان جایی را اجاره کرد. ازدواج هم که با این وضعیت بسیار سخت شده. حالا تواین وضعیت انتظار داریم طرف دو سال بره سربازی؟!! سربازان مرزبانی ما بسیار مظلومند. با حداقل امکانات مقابل هزاران خطر ایستاده اند. یعنی امنیت مرزهای ما از جاده سازی اهمیتش کمتره!؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    156 0
    جناب سردار شما که می فرمائید ما مجری پرداخت حقوق هستیم و تأمین آن بر عهده ما نیست پس واسه چی کار رو به مجریش نمی سپری و وظایف خودتو انجام نمی دی وقتی قانون تصویب میشه شما در جایگاهی نیستی بخوای مخالفت کنی سرباز می خواهی باید هزینه از کار افتادگی و عقب ماندگیش رو بدی مطابق قانون ماهی چهار میلیون و دویست هزار تومن به ازای هر نفر نقد نه اینکه بگی دومیلیون ماهی هزینه مسکن یک میلیون ماهی هزینه خورد و خوراک و یک میلیون ماهی هزینه لبای بیا این دویست تومنم بگیر نگی ما بهت ظلم کردیم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    155 1
    انقدر مکملهایی چون سدر کافور در غذا ریختند دندانهای مثل صدف من همگی ظرف چند ماه پوسید و خراب شد دندانپزشک گفت ان ماده باعث رسوب کلسیم میشود چاره نداشتم یا باید میخوردم و یا نه روزی 3 وعده از بیرون غذا میخریدم که فرزند شاه نبودم با حقوق ماهی 5 هزار تومن کاش رفتار اسرا را با سرباز داشتید
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    55 0
    اگه واقعا سرباز کمه خب تسهیلات درست حسابی بذارید مدت رو کم و کیفیت رو بهتر کنید تبلیغ کنید از جیب آقازاده ها و یقه سفیدا بزنید بدید سربازا مطمئن باشید اونام با میل میان
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    146 0
    همین شش سال پیش کادر ارتش به ما سرباز های لیسانس می گفتند دلبخواهی اومدید و کسی مجبورتان نکرده بود .
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    55 0
    بالاخره مجبور میشید ساختار خدمت وظیفه کنونی رو تغییر بدید. کم کم داره کاهش رشد جمعیت خودشو نشون میده. ده سال دیگه که جمعیت جوان کمتر از نصف الان شد میفهمید اید یک فکر دیگه بکنید
    • حسن IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      42 0
      دقیقا گل گفتی 20 سال دیگر که کاهش جمعیت خودش خوب نشون بده سربازی اجباری که سهل اسم خود سازمان نظام وظیفه هم به تاریخ می‌پیوندند.
  • رضا US ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    50 1
    نرفتم نمیرم و نخواهم رفت .نه به سربازی اجباری
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    50 0
    حداقل ورش نمیدارید ی جلیقه ضد‌گلوله به این بدبختایی که لب مرز هستن بدید.بابا جوون مملکت بخاطر نداشتن جلیقه ضد گلوله و پوشش ایمنی باید پرپر شه؟
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      49 0
      جون و وقت ملت برای اینا اصلا مهم نیست
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    49 0
    همین صحبت ها نشون دهنده نگاه اشتباه به سربازی هست که در نیروهای مسلح موج میزند شما نیاز به نیروی پایور دارید خوب استخدام کنید، چرا اون کسی که میاد سربازی باید جور پایور و اون بخشی که غیبت می کنند را بدهد؟؟؟؟ شما میگوید کسی به اجبار نمیارن پس اگر اجباری نیست چرا برای 3 میلیون نفر غیبت می زنید؟؟؟ جمع کنید این سربازی
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    19 0
    ارتش امریکا هم این قدر نیرو نیاز نداره که شما نیاز دارید، بسیاری از مراکز داخل شهر هستند که یا ادارات و سازمان ها که سرباز و دلایل مختلف می گیرند، خوب به این قشر سرباز ندید
  • یک بنده خدا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 213
    سلام ، اقایان همه از دید خودتان و نفع سود خودتان نظر دادید سردار شکارچی هم از روی امار و ارقام اسناد صحبت کرده نظر هرکسی قابل احترام است ولی نمیدانم چرا اون کسایی که نظراتشان تندتر از دیگران است همشان از خارج ایران نظر دادن از پرچم ها مشخص مگر قرار کسی شما را از امریکا انگلیس بزور بیار سربازی
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    48 0
    اگه نیرو کم دارید خوب رسمی استخدام کنید در ضمن با این منطق قدیمی شما هر ۵۰ متر باید یک سرباز باشه حالا طول مرزمون را تقسیم کنید تا تعداد سربازان مورد نیاز در بیاد! پس جای فناوری های نوین مثل پهپاد در کنترل مرز ها کجاست؟؟؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    42 0
    کی گفته زمان جنگ سربازی زوری نبود؟ بود خوبم بود. اواخر جنگ کارمندها هم مجبور به حضور در جبهه می شدند. زمان جنگ و همین الان بچه کدام یک از عزیزان سربازی رفتند؟مدارکش را ارائه کنید که آنها خدمت مقدس مثل همه بچه های مظلوم و بی و کس و کار مردم انجام دادند. می دونید چیه هر چی شما میگید عکسش درسته.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    48 0
    برای مرزبانی از تکنولوژی نوین استفاده کنید. اینکه جوان مردم رو با یه کلاش بفرستید جلوی قاچاقچی و اشرار تیکه تیکش کنن هنر نکردید. نه لباس نه جلیقه نه نفربر درست درمون دارید. فقط به سرباز به چشم یه توده گوشت نگاه میکنید. که باید بره در راه خدا شهید بشه! با این وضع امکانات نظامی و نگاه مسئولان نظامی ده میلیون سرباز هم کمه. چون از مغزش استفاده نمیکنید. دنبال جونشید.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 214
    از قدیم گفتند کسی که حرف حساب نمی فهند را با زور سربه راه میکنند. اگر حساب های بانکی پدر. مادر. برادر. خواهر فراریان خدمت را ببندند طرف مثل ادم به خدمت میرود. البته بعضی از ایرانی ها رفته اند و شناسنامه افغانی گرفته اند و هر وقت میخواهند با شناسنامه افغانی از مرزها خارج میشوند و در داخل هم با شناسنامه ایرانی زندگی میکنند
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      47 0
      تو در عصر قجرها ماهده ای و سیر می کنی چرا دیر بدنیا آمده ای
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 217
    ۲۰ سال طرف عمرش را صرف تحصیل میکنه نمیگه عمرم تلف شد ولی ۲ سال سربازی به نظرش خیلی زیاد میاد
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      48 0
      تو دیگه نوبری واقعا! اون بیست سال بقول تو مقوله ای به نام علم رو یاد گرفته نه حمالی و تو سری خوری
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 1
    سرباز حرفه ای نیاز به پول دارد ،حداقل بایدبوجه نیروهای مسلح دوبرابر شود اگر کشور توان دارد !خیلی هم خوب است ،سرباز اجباری تمام شود.
  • مرتضی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    112 0
    سرباز نباید نوکر کادر باشد در ادارات داخل شهر نباید سرباز باشد بلکه باید در مناطق حساس مثل مرز و یا داخل شهر جاهای حساس و نیازمند باشد نه اینکه در جاهای ستادی تبدیل به نوکر این کادریهای بی سواد شوند.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    122 0
    قانون سربازی مال ۱۰۰ سال قبله الان همه چیز تغیر کرده فهم و شعور انسانها هم بالا رفته نمیشه با دوتا عزیزم و دلبندم قوانین ۱۰۰ سال پیش را اجرا کرد.درضمن اکثر سربازها پس از اتمام دوران سربازی تا مدتها با بیماریهای اعصاب و روان و افسردگی درگیر می شن باید بصورت حرفه ای با موضوع برخورد کرد.کجای دین آمده دو سال یه نفر باید به اجبار بره سربازی .البته قانون سربازی با شرایط ۱۰۰ سال پیش متناسب بوده اما الان شرایط فرق کرده
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 218
    این مجلس هم فکر کرده تو هر چیزی میتونه دخالت کنه مسایل نظامی خط قرمز هست
  • هادی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    98 0
    میدونی چراارتش حرفه ای تشکیل نمیدن؟چون بایدرسمی استخدام کنن باحقوق ومزایای مناسب وداشون نمیادپول خرج کنن.
  • رضا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 206
    سربازی خوش بگذره من که معافیت گرفتم هوسه آش کردم
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 3
    پز عالی و جیب خالی نداریم مجلس هزینه استخدام سربازان را تامین کند سپس این پخمه هارا جمع کند ببرد
  • علیرضا RO ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    213 0
    به سرباز بیشتری نیاز داری ؟ خوب برو بخر ..چرا جوون مملکت رو به بیگاری میکشی ؟ حق و حقوق سرباز رو نمیدین ، اگر هم بدین هزار منت سرش میذارین.
  • علیرضا RO ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    97 0
    برای پرداخت حقوق و دستمزد واقعی یک سرباز همیشه بهانه دارین . برای فرستادن اجباری من جوون به سربازی سفت و محکم و قاطع وایمستین اما برای پرداخت حقوق واقعی و احترام گذاشتن به من چرا نصف همین قاطعیت رو ندارین ؟ من میدونم چرا...من هم جای شما بودم دست از سر نیروی کارتقریبا مفت و مجانی بر نمیداشتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس