کد خبر 1197634
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کشته شدن 57 نفر در حمله داعش به شهری در موزامبیک

گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به شهری در موزامبیک را برعهده گرفت که با کشته شدن دستکم ۵۷ نفر همراه شد.

به گزارش مشرق، دستکم ۵۷ نفر در حمله افراد مسلح به شهر پالما در موزامبیک کشته شدند.

«جولیا واچیف» عضو انجمن حقوق زنان در موزامبیک در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از جمله ۵۷ نفری که کشته شدند، افرادی بودند که در هتل «آمارولا پارلما» در محاصره مهاجمان قرار گرفتند که هفت نفر آنها هم از اتباع خارجی بودند.

واچیف گفت این در حالی است که هنگامی که مردم به هتل آمارولا حمله کردند تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ شده بود به امید اینکه در آنجا در امنیت می‌مانند.

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرده است که گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حمله و تسلط بر شهر پالما در موزامبیک را برعهده گرفته است.

منابع امنیتی در موزامبیک گزارش دادند که از بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته عده‌ای مسلح پس از یورش به منطقه ساحلی «پالما» در شمال موزامبیک بیش از ۱۸۰ کارمند و کارگر خارجی را در یک هتل محاصره کرده‌اند.

گزارش شاهدان عینی و سازمان‌های حقوقی حاکی از آن بود که عده‌ای از مردم در پی حمله به منطقه ساحلی پالما که در نزدیکی یک تأسیسات بزرگ گاز طبیعی مایع قرار گرفته، کشته‌ شده‌اند.

یکی از کارکنان تأسیسات گازی مذکور، شامگاه روز جمعه، پس خارج شدن از محاصره شورشیان گفت: «منطقه تقریبا به طور کامل ویران شده است و بسیاری کشته شده‌اند».

وی که خواسته بود نامش فاش نشود، ‌ بدون اشاره به تابعیت قربانیان، افزود که کارکنان تأسیسات گازی مذکور در انتظار کمک و نجات از دست شورشیان هستند.

سازمان «دیدبان حقوق بشر» نیز در این ارتباط خبر داده بود که مهاجمان مرتبط با یک گروه محلی موسوم به «الشباب» هستند که این گروه ارتباطی با سازمان الشباب در سومالی ندارد.

دولت موزامبیک، روز پنجشنبه، اعلام کرده بود که نیروهای این کشور در تلاش هستند تا شورشیان را از منطقه خارج کنند.

شرکت فرانسوی «توتال» سرمایه‌گذار اصلی تأسیسات گازی یادشده است؛ پروژه‌ای بزرگترین طرح در آفریقا به شمار می‌رود و ارزش آن به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس