کد خبر 1196077
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

به گزارش مشرق، پس از انتشار توئیتی توسط کاملیا انتخابی‌فرد فعال رسانه‌ای ضدانقلاب درباره هزینه کرد بی دستاورد آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال اخیر، کاربران توئیتر به وی واکنش نشان داده و از سیاست های آمریکا در تجاوز به منطقه انتقاد کردند.

دستاورد هزینه ۸۲۵ میلیارد دلاری آمریکا در افغانستان

در این رابطه کاربری با نشان spinooza نوشت:

وزارت دفاع آمریکا همینطور اعلام کرد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، ۴۰۰ میلیارد سلاح به عربستان فروخت.
گفتنی ست با صرف چنین هزینه‌ گزافی، در عربستان امنیت وجود ندارد و حوثی‌های ‌ پابرهنه، خواب راحت از چشمان اربابان خانم انتخابی‌فرد را ربوده‌اند.
نتیجه: به وزارت دفاع آمریکا اعتماد نکنید!

کاربر دیگری نیز با نام کاربری reza نوشت:

‏کارمند عربستان سعودی طوری از هزینه‌کرد ۸۲۵ میلیارد دلار می‌نویسه، انگار ایالات متحده رفته زیرساخت‌های افغانستان رو بازسازی کنه!
همه اون هزینه‌ به جیب شرکتهای سازنده جنگ‌افزار، سربازان آمریکا در افغانستان و سربازان منطقه‌ای پشتیبان، و نهایتا لابی‌گرها و مزدوران خبری مثل تو رفته!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • AT ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 5
    افغانستان یک کشور محصور در خشکی است پاکستان به ایران گفت با هم متحد بشیم نزاریم افغانستان سد بسازه ولی ایران به خاطر لج با پاکستان بندر چابهار را به افغان ها داد حالا جواب خوبی ایران را افغانستان داد ولی پاکستان با مسلح کردن طالبان کمر افغان ها را شکوند باورتان نمی شود در جنوب افغانستان پاکستان در خاک افغانستان پایگاه نظامی زده افغان ها جرات حرف زدن ندارن مسولین ما در حال باج دادن به افغان ها
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      3 0
      چرا در حق همسایه خود خیانت میکردیم ؟ افغان ها حق ابه ایران را میدهند و گفتند بیشتر از ان را میفرشیم. این حرف بدی نیست.باید ما کمک کنیم تا افغانستان ساخته شود و مردم خوب و عزیز افغانستان به کشور خود بازگردند. فکر کنیم اگر ما افغانی بودیم از خیانت همسایه های خود خوشحال میشدیم ؟ چیزی را که بر خود نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم. ما امریکایی و اروپایی نیستیم. ما مسلمان و ایرانی هستیم
    • سرباز IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 0
      اوج تحلیل سیاسی رو داشته باشید. (به خاطر لج). تحلیلگر کی بودی تو؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 1
      وست و هم میهن ساده لوح گرامی من که مهر و، وفا به همسایه شرقی افغانستان سخن می‌گویی توصیه میکنم حتما" یک سفر به استان سیستان و بلوچستان سفر کنی از نزدیک خشکسالی، کم آبی این مناطق رو مشاهده کنی که بر اثر کم لطفی افغان ها به این روزگار دچار شدن ! ما ایرانیان بیش از چهل سال میزبان میلیون تن مهاجر غیر قانونی افغان بوده و هستیم هم اکنون هم بیش از پنج میلیون نفر مهاجر غیر قانونی افغان در ایران ساکن هستند از امکانات ایران همچون کار و درآمد، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و .... بهرمند هستند و طی این سالها مشکلات فراوانی برای ایرانیان ایجاد کرده اند، خصوصا در این شرایط سخت تحریمی ... بنظر شما پاسخ لطف و محبت ایرانیان به مهاجرین افغان باید اینگونه باید باشد ؟ شما متن سخنرانی آقای اشرف غنی رو دیدید مطالعه کردید ؟ خیر !!! مشرق جان لطفا منتشر بفرمایید سپاس
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    5 0
    عه، اما شما و سایر اصلاح طلب ها که می گفتین امریکا بیاد همه چی خوبی میشه!!!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    8 0
    متاسفانه امریکا در سیاست هیچی حالیش نیست. برای استعمار اومده نه کمک. هدفش عزیز شدن برای مردم منطقه بود اما قهرمان منطقه،حاج قاسم رو بشهادت رسوند. بعد از شهادت حاج قاسم دیگه کار امریکا تمومه.وقتی هر گروهی از هر جای منطقه جرات پیدا میکنه بسمت نیروهای امریکایی راکت پرتاب کنه(البته الان راکته فردا موشکه)یعنی موندن جز خرج و تلفات دیگه هیچ چیز دیگه ای براشون نداره.
  • هاشم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    هزینه نمیشود گفت بلکه این نوع سیاست دولت امریکا ایجاد یک بازار برای مافیای اسلحه سازی امریکا است نه چیز دیگر وبنیان امریکا وتغذیه مردمان ان از غبل خونریزی انسانهاست از قتل عام بومیان و بهبند کشیدن سیاهان افریقا و ویتنام و امریکای لاتین و.......نقطه دیگر جهان .
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    یادمه سال 2003 که آمریکا به افغانستان حمله کرد توی اتوبوس نشسته بودم یک نوجوان افغانی اومد گدایی. یکی از همین قلندرهای همیشه متوهم بهش گفت اومد اینجا گدایی؟ آمریکا اومده کشورتون، پولتون شده دلار. برو که افغانستان داره بهشت می شه. خدا عقل عبرت بین به این جماعت بده انشاء الله.
  • فراجناحی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 0
    برای دولت افغانستان دستاوردی جز ناامنی ونابودی زیر ساخت های موجود چیزی نداشته ولی شیطان بزرگ با توسعه کشت مواد مخدر و غارت منابع افغانستان و فروش و امتحان جنگ افزارهای خود با مردم بی پناه افغان و... سود هنگفتی بدست آورده
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    از شرایط عربستان بگید بخندیم
  • Ahmad IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 1
    خب بالاخره هر جنگی یه مشت کاسب داره، توی آمریکام کاسبای جنگ در حال کاسبی اند. ضمنا این را هم بگم که توی ایران خودمونم دارن این چیزا رو از آمریکاییها یاد میگیرند و کاسبهای جنگ به زودی مث کلسبهای تحریم شروع میکنند به مکیدن خون ملت. به ظاهر ۸۲۵ میلیارد دلار هزینه جنگ افغانستان میشه ولی کیه که ندونه از این مبلغ بیش از ۸۰ درصدش دزدیده میشه، وگرنه با این مقدار پول میشه افغانستان و عراق و چند تا کشور دیگه رو با خاک یکسان کرد و دوباره ساخت.
  • GB ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    ۸۲۵ میلیارد دلار دادن به خودشون. فکر کردی دلار سبزو میریزن تو جیب افغانی، کُرد یا عراقی. نخیر داداش.
  • GB ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    متأسفانه هر بیگانه یی از ملت محروم افغانستان سواستفاده میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس