حاشیه‌های انتخابات اسرائیل؛ از دست به بلندگو شدن نتانیاهو تا بدبینی رهبران سیاسی

چهارمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در کمتر از دو سال گذشته که در آن حزب لیکود به رهبری نتانیاهو پیشتاز است، با حاشیه های همراه بوده است.

به گزارش مشرق، در حالی که بنیامین نتانیاهو بلندگو به دست در یک منطقه تفریحی به مردم برای حضور در انتخابات التماس می‌کرد، رسانه‌های اسرائیلی از مشارکت حداکثر ۲۵ درصدی مردم در آن سخن به میان می آورند.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو مدعی پیروزی در انتخابات پارلمان اسرائیل شد

به نوشته رسانه‌های عبری زبان نتانیاهو که به خیل عظیمی از محافظانش به پارک تفریحی بات یام آمده بود با بلندگوی دستی از شهرک‌نشینان می خواست تا در انتخابات شرکت کنند.

این در حالی است که بنی گانتس رهبر حزب آبی سفید بعد از شرکت در رای گیری با ابراز بدبینی نسبت به نتایج چهارمین انتخابات کنست اعلام کرد مطمئن هستم که انتخابات پنجمی در راه است.

در این میان حزب آینده‌ای وجود دارد که در نظر سنجی‌ها در رتبه بعد از لیکود قرار می‌گیرد اعلام کرد، برخی از فعالان انتخابات لیکود اقدام به جابجایی برگ‌های مربوط به نام احزاب کرده و علامت مربوط به این حزب که باید به صندوق انداخته شود، کرده و از این طریق سعی در گمراه کردن رای دهندگان دارند.

این در حالی است که به نوشته رسانه‌های اسرائیلی تساحی براوان دبیر کابینه با انتشار تصویری از خود با کد لیکود پیش از انداختن آن به صندوق رای در عمل برای حزب لیکود تبلیغ کرد که با این کار خود قانون انتخابات را که کارمندان رسمی را از فعالیت له یا علیه احزاب منع می‌کند ، نقض کرد.

پایگاه عبری زبان نیوز وان هم در گزارشی خبر داد ، تا ساعت ۱۲ ظهر ۱ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۵ نفر در انتخابات بیست و چهارم شرکت کردند که این رقم بیانگر مشارکت ۲۵ و ۴ دهم درصدی واجدین شرایط است در حالی که در انتخابات مارس ۲۰۲۰ این مشارکت ۲۷ و ۶ دهم درصد بود.

اویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل خانه ما هم در میان هواداران خود در میدان دینگوف تل آویو از سکولارها خواست تا صحنه را برای افراطیون دین گرا خالی نکنند.

به گفته این عضو کنست منحل شده حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط در شهرهای که جوامع آن اکثریت سکولار دارند ، پای صندوق‌های رای حاضر نشدند و در تل آویو هم نسبت عدم مشارکت سکولارها به میزان ۵ کرسی کنست است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    عمرش به انتخابات نمیرسه،الکی زور میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس