کد خبر 1195762
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
آلمان و فرانسه

آلمان و فرانسه در اعتراض به تحریم‌های متقابل چین علیه چندین شخص حقیقی و نهاد اروپایی، سفیر چین در کشورهای خود را احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه در اعتراض به تحریم‌های چین علیه چندین شخص حقیقی و نهاد اروپایی، «وو کِن» سفیر چین در برلین را احضار کرد.وزارت امور خارجه آلمان طی بیانیه‌ای در خصوص احضار سفیر چین در برلین به این وزارتخانه اعلام کرد: «امروز وو کِن سفیر چین به‌منظور گفتگوهای فوری با میگوئل برگر معاون وزیر خارجه احضار شد. برگر در طول گفتگو [با سفیر چین] صراحتاً بر دیدگاه‌های دولت آلمان مبنی بر اینکه تحریم‌های چین علیه نمایندگان، دانشمندان و مؤسسات سیاسی و همچنین سازمان‌های غیردولتی اروپایی مصداق تنش‌زایی و آسیب زدن به روابط اتحادیه اروپا و چین است، تأکید کرد.»

بیشتر بخوانید:

چین: بهای حماقت و گستاخی‌تان را خواهید پرداخت

دولت چین روز گذشته در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 4 مقام و یک نهاد چینی به بهانه «نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ»، 10 شخص حقیقی و 4 نهاد اروپایی را تحریم کرد.

فرانسه هم در اعتراض به تحریم‌های متقابل چین علیه چندین شخص حقیقی و نهاد اروپایی، "لو شای"، سفیر چین در پاریس را احضار کرد. وزارت امورخارجه فرانسه این دیپلمات را به ایراد اظهارات غیر قابل قبول متهم کرد.

سفارت چین در پاریس در پیامی توئیتری یک محقق فرانسوی را به اتخاذ موضع ضد چینی متهم کرده و وی را یک کلاهبردار کوچک ارزیابی کرده بود.

علاوه بر این وزارت امور خارجه فرانسه سفیر را متهم کرده است که به نمایندگان پارلمان فرانسه که می خواستند به تایوان سفر کنند انتقاد شدیدی وارد کرده است.

وزارت امور خارجه فرانسه لوشای را  به توهین و تهدید بخصوص علیه آنتوان بونداز کارشناس مسائل چین از بنیاد مطالعات استراتژیک (FRS). متهم کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    موشک جواب موشک/ چیزی که عوض داره گله ندارد/ مثل غربگدایان ایرانی منتظر نمیشینن و نگاه کنن، سریع اقدام کردن، مرحبا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس