کد خبر 1195518
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
میانگین سن طلاق از سال ۹۲ تا ۹۷ چقدر است؟

۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ثبت شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است.

به گزارش مشرق،  ۲۴.۴ درصد از طلاق‌های ضبط شده اختصاص به زنان دهه ۶۰ داشته است، این زنان به طور متوسط در سن ۳۱.۱ سالگی طلاق را تجربه کردند و ۲۵.۳ درصد از آن‌ها با فاصله ۱.۲ سال پس از طلاق به طور متوسط در سن ۳۲ سالگی باز ازدواج کردند.

۲۸.۵ درصد از طلاق‌های ضبط شده از سال ۹۲ تا ۹۷ مربوط به زنان متولد سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ بوده است. این زنان به طور میانگین در ۲۰.۸ سالگی طلاق گرفته و ۸۵.۸ درصد از آن‌ها در فاصله کمتر از یک سال از طلاق، مجدد ازدواج کردند.

بیشتر بخوانید

دلایل طلاق در دوران میانسالی

سهم عمده‌ای از بازازدواج‌ها مربوط به زنانی است که در سن پایین‌تر طلاق گرفته‌اند و پس از آن مجدد به زندگی مشترک بازگشته‌اند.

مطالعات صورت گرفته روی طلاق‌های ثبت شده در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۷ نشان می‌دهد که میانگین سن در زمان طلاق کاهش داشته است، کاهش چشمگیر میانگین سن در زمان طلاق برای متولدین دهه ۷۰ به بعد بسیار توجه بر انگیز است، به طور میانگین متولدین نیمه اول دهه هفتاد در ۲۲ سالگی و متولدین نیمه دوم دهه هفتاد در ۱۸ سالگی طلاق را تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    24 5
    دهه هفتادی هایی که طلاق گرفتند با میانگین سنی ۲۰ سال !!! نزدیک نود درصدشان کمتر از یکسال بعد دوباره شوهر کرده اند !!! پس معلومه زیر سرشان بلند شده بوده
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      3 1
      خیانت؛ تنوع‌طلبی؛ تماشای وحشتناک فیلم‌های کثیف که خیلی راحت از گوشی‌های موبایل قابل دسترسی هست، از عمده عامل‌های اصلی ولنگاری زیاد در نسل‌های دهه 70 و 80 است.
  • DE ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    5 0
    تنها عامل طلاق ازدواج است . باور نمیکنید از آخوندی وزیر راه راه سابق بپرسید. اون میگفت تنها عامل خرابی مسکن در زلزله ساخت مسکن است .لذا مسکن نساختم تا در زلزله خراب نشود.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 1
    بجای آماردادن الکی ، بهتره آسیب شناسه بشه و تا حد امکان از آسیبهای اجتماعی ، اقتصادی ، خانوادگی و هر چه که در بالارفتن این آمارها وجود دارد کاسته بشه . اینطور آمار دادن بدون بررسی عواقب خوبی نداره
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 0
    همه چی ول شده. چه فضای مجازی هیچ کسی بالا سرش نیست. چه ازدواج که بزرگتر ها کوچکتر ها رو ول کردن به امان خدا .این از اقتصاد این از فرهنگ . اشخاص و احزاب هم که هرکی ساز خودشو میزنه . چه وضعشه آخه:(
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    3 1
    وکلا و قضات دو عامل مهم و کلیدی این فاجعه هستمد و کسی نیست به این واقعه شوم تجنماعی رسیدگی کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس