کد خبر 1189292
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
 موزه ایران باستان در ایام نوروز

مدیر برنامه ریزی و توسعه خدمات موزه‌ای بنیاد مستضعفان به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت موزه‌ها در ایام نوروز پرداخت.

به گزارش مشرق، حمیدرضا قنبری همدانی، در خصوص فعالیت موزه‌های بنیاد مستضعفان در ایام نوروز گفت: ما در این خصوص از ستاد کرونا تبعیت می‌کنیم و چنانچه مجوز فعالیت داشته باشیم در این ایام به فعایت خود ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

پروازهای نوروز لغو نشده است

وی افزود: یکی از دلایل اقتتاح موزه هنر ایران و مجموعه هنری موزه‌ای سردار آسمانی در روزهای پایانی سال این بود که پیش‌بینی می‌کردیم سفر در به دلیل شرایط کرونا مقدور نباشد و به همین دلیل برای خدمت رسانی به مردم در ایام عید این موزه‌ها را در این زمان افتتاح کردیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه خدمات موزه‌ای بنیاد مستضعفان متذکر شد: ما آمادگی داردیم از همین امروز بازدید داشته باشیم، اما یکسری پروتکل‌هایی اعلام شده است که ما باید آن‌ها را راعایت کنیم و قبل از بازدید باید ثبت نام انجام شود.

وی ضمن اشاره به به اینکه ما با ظرفیت یک پنجم تا یک چهارم ظرفیت موزه پذیرای مردم هستیم، بیان کرد: به احتمال زیاد اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد در ایام نوروز خدمت‌گزار مردم هستیم.

قنبری در خصوص برنامه‌های بنیاد مستضعفان برای ساخت موزه در شهرهای تاریخی ایران توضیح داد: بنیاد مستضعفان به همراه یکسری از نهادها و ارگان‌ها نظیر شهرداری‌ها و.. برای ساخت موزه نه تنها در شهرهای تاریخی بلکه در تمام شهرهای ایران اعلام آمادگی کرده است و در حال رایزنی‌هایی در این خصوص هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه یکسری املاک و اموال برای انجام این کار در اختیار بنیاد مستضعفان است، ادامه داد: بنیاد ساختمان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به موزه دارند را به سمت موزه شدن می‌برد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه خدمات موزه‌ای بنیاد مستضعفان اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های دیگر نظیر شهرداری و سازمان‌های موازی پیشنهاداتی را برای راه اندازی موزه به صورت مشترک را ارائه کرده اند و این سیاست در بنیاد مستضعفان وجود دارد و توسط موسسه موزه‌های بنیاد پیگیری می‌شود و امیدواریم به زودی نتایج بسیار خوبی را شاهد باشیم.

لازم به ذکر است یکشنبه دهم اسفند ماه به طور همزمان موزه هنر ایران و مجموعه هنری موزه‌ای سردار آسمانی در کاخ مرر با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان، رییس دفتر مقام معظم رهبری و همچنین مسئولانی از شهرداری تهران و نیروی انتظامی افتتاح شد و به گفته سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان مردم می‌توانند تا ۲۰ اسفند نسبت به ثبت نام اینترنتی و نوبت گیری برای بازید از موزه اقدام کنند و از ۲۰ اسفند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این موزه‌ها دیدن نمایند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس