کد خبر 1189080
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
ان‌بی‌سی: مایک پنس در مراسم تحلیف بایدن شرکت می‌کند

لایحه اصلاح قوانین انتخابات آمریکا در حالی در مجلس نمایندگان به تصویب رسید که معاون ترامپ آن را تلاشی برای تقلب بیشتر در انتخابات بعدی توصیف کرده و رئیس جمهور این کشور از آن حمایت کرده است.

به گزارش مشرق؛ با تصویب لایحه اصلاح انتخابات در مجلس نمایندگان آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز از تصویب آن حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، روز پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که تقریباً تمام جنبه‌های انتخابات این کشور را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

این لایحه با مخالفت شمار زیادی از نمایندگان جمهوری‌خواه مواجه شد اما در نهایت توانست با ۲۲۰ رأی موافق در برابر ۲۱۰ رأی مخالف، تصویب شود. اکنون این لایحه باید به تصویب مجلس سنا نیز برسد.

اصلاحات موجود در این لایحه، شامل تقسیم‌بندی نامتوازن حزبی در حوزه‌های ایالتی و انتخاباتی، رفع موانع مشارکت در انتخابات و ایجاد شفافیت در سیستم مالی کمپین‌های انتخاباتی است.

بایدن پس از تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آن را «یک اقدام قانون‌گذاری برجسته» توصیف کرد و گفت:‌ «منتظر هستم تا آن را امضا و تبدیل به قانون کنم تا بتوانیم در کنار یکدیگر دموکراسی آمریکایی را برای انتخابات ۲۰۲۲ و انتخابات بعدی بازگردانیم».

با این حال جمهوری‌خواهان معتقد هستند اصلاحات درنظر گرفته شده در این قانون، فقط به سود چپ‌گرایان و دموکرات‌ها خواهد بود.

«کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به تصویب آن گفت: «دموکرات‌ها قصد ندارند از اکثریت شکننده خود برای تصویب لوایحی با هدف جلب اعتماد رأی‌دهندگان استفاده کنند، بلکه می‌خواهند مطمئن شوند در انتخابات بعدی کرسی بیشتری از دست نمی‌دهند».

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که از روز ششم ژانویه و حمله به کنگره در سکوت به سر می‌برد، در یادداشتی علیه لایحه اصلاح انتخابات نوشت:‌ «طبق قانون اساسی انتخابات باید در سطح ایالتی مدیریت شود و هر ایالت باید الکتورها (گزینندگان) خود را تعیین کند».

وی با تکرار ادعای هم‌حزبی‌هایش از زمان انتخابات ریاست جمهوری امسال گفت: «پس از برگزاری انتخاباتی که با بی‌نظمی‌های چشمگیر در رأی‌گیری شناخته می‌شود و مقامات ایالتی قوانین انتخاباتی را زیرپا گذاشتند، همچنان در نگرانی درباره صحت انتخابات با میلیون‌ها آمریکایی سهیم هستم».

پنس در ادامه نوشت: «بسیاری از بی‌نظمی‌های دردسرسازی که در ایالات مختلف رخ داد، به این دلیل بود که با تغییرات تمام‌عیاری که فرمانداران، وزرای ایالت و دادگاه‌ها اعمال کردند، قوانینی که قانون‌گذاران ایالتی وضع کرده بودند پایمال شدند».

معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا افزود، این لایحه هشتصد صفحه‌ای، «فرصت تقلب در انتخابات را افزایش داده، متمم اول قانون اساسی را پایمال کرده، اعتماد به انتخابات را بیش از پیش از بین می‌برد و رأی کسانی که به طور قانونی در انتخابات شرکت می‌کنند، زیر پا می‌گذارد».

پنس نوشت:‌ «چپ‌گراها نه تنها می‌خواهند قدرت شما را در پای صندوق رأی تضعیف کنند بلکه می‌خواهند هرکسی که جرأت کند چنگ زدن غیرقانونی آن‌ها به قدرت را مورد انتقاد قرار دهد، ساکت و سانسور کنند».

نمایندگان دموکرات آمریکا در حالی از این لایحه حمایت و آن را در راستای تضمین مشارکت شهروندان در انتخابات می‌دانند که به افزودن متممی درخصوص دادن حق رأی به زندانیان، رأی منفی داده‌اند.

تمامی ۲۰۹ نماینده جمهوری‌خواه حاضر در مجلس نمایندگان و ۱۱۹ نماینده دموکرات با شرکت کردن زندانیان در انتخابات فدرال آمریکا مخالفت کردند.

ترامپ چند هفته پایانی پر هیاهویی را در  کاخ سفید گذراند و در آن مدت علناً پنس را برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود با ادعای تقلب در انتخابات، در جلسه مشترک تأیید آرای کنگره تحت فشار قرار داد. این در حالی است که ریاست پنس بر جلسه تأیید آرا بیشتر حالت تشریفاتی داشت و او اختیار تغییر نتیجه انتخابات را نداشت.

تنش‌ها بین ترامپ و معاونش در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره به تحریک او در روز ششم ژانویه در حالی که پنس هم در ساختمان حضور داشت و شعارهای حمله کنندگان درخصوص بازداشت و به دار آویختن پنس، به اوج رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    پنس محشره ، واقعا خوشم میاد ازش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس