کد خبر 1188847
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
روبرتو کارلوس

مدافع چپ بزرگ تاریخ فوتبال برزیل و جهان گفت:رونالدو تا ۳ سال دیگر در اوج می ماند و لواندوفسکی به حق بهترین بازیکن جهان شد.

به گزارش مشرق، روبرتو کارلوس در جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی برزیل به مقام قهرمانی رسید.او اکنون به عنوان سفیر رئال مادرید به نقاط مختلف سفر می کند و کارشناس تلویزیونی نیز است.

کارلوس ۴۷ ساله که در زمان جوانی مدافع چپ بسیار توانمندی بود، در مصاحبه با هفته نامه کیکر گفت:روبرت لواندوفسکی در سال گذشته به حق بهترین بازیکن جهان شد. ضمن آنکه کریستیانو رونالدو می تواند تا ۳ سال دیگر در اوج بماند و بازی کند.
وی دراین گفت وگوی مفصل درباره مواردی صحبت کرده که به این شرح است:

*آقای کارلوس، شما زمانی مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر بازی کردید. بگویید آخرین باری که در یک ورزشگاه مملو از تماشاگر بودید، چه زمانی بود؟

فکر می کنم لیگ قهرمانان ۲۰۲۰. مرحله یک هشتم نهایی ، بازی رفت رئال مادرید مقابل منچسترسیتی. متاسفانه به خاطر شرایط خاص کرونا، در شرایط کنونی چنین چیزی امکان پذیر نیست . چاره ای جز پذیرش این شرایط نیست. باید صبرکرد و دید چه زمانی امکان بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها مهیا خواهد شد.

*چقدر دیدن بازی های بدون تماشاگر شما را اذیت می کند؟

واقعا بازی بدون تماشاگر بی معنی است.تماشاگر یک رکن بازی است و حالا وقتی به مسابقات نگاه می کنم به حس ناخوشایندی می رسم.

*مسابقات بدون هوادار در حال انجام است. فکر می کنید در طولانی مدت می توان به بازی های بدون تماشاگر عادت کرد؟

چاره ای جز این نیست. اکنون بحث ایجاد انگیزه بدون تماشاگر مطرح است.

*فکر می کنید چنین چیزی امکان پذیر هست؟

بله. تا به حال که در حال انجام بوده است. باید به هر حال فوتبال را مطابق شرایط کنونی پیش برد و مدرنیزه کرد.

*شما هم فکر می کنید بایرن مونیخ اکنون بهترین تیم اروپا و جهان است؟

به زعم من بایرن مونیخ بهترین است. یک مدافع درجه یک قهرمانی هاست. باید این موضوع را کاملا پذیرفت. ما تا پایان فصل مسابقات را دنبال می کنیم. بعد باید ببینیم کدام تیم فاتح لیگ قهرمانان می شود.البته اگر بایرن قهرمان هم نشود، چیزی از بزرگی آن مثل رئال مادرید کاسته نخواهد شد.

*کدام تیم را مدعی قهرمانی امسال می دانید؟

بدون توجهی به وضعیت کنونی، می گویم رئال مادرید. چون این تیم ۱۳ مرتبه قهرمان شده  و راه و رسم قهرمانی را خوب می داند. اما بایرن هم شانس قهرمانی است. در کنار این دو من از منچسترسیتی و پاری سن ژرمن هم نام می برم.

  *در سال گذشته روبرت لواندوفسکی آنقدر درخشید که با فاصله رونالدو و مسی را جا گذاشت و بهترین بازیکن جهان شد.فکر می کنید انتخاب او به حق بود؟

کاملا حقش بود. در سال های که مسی و رونالدو می درخشید و بهترین می شدند، فقط لوکا مودریچ بود که در سال ۲۰۱۸ به این عنوان رسید که آن هم به حق بود. البته فکر می کنم لواندوفسکی در آینده باید از این عنوان مقابل نیمار و امباپه دفاع کند.

*تحت تاثیر چه خصوصیاتی از لواندوفسکی هستید؟

اول از همه این که او فوق العاده در گلزنی موفق و توانمند است. ضمن آنکه شخصیت خوبی برای فرماندهی تیمش دارد. او یک بازیکن کاملا مثبت در زمین است. یک پیام آور شادی و یک موتور انگیزه. نامش همیشه بین بهترین های جهان خواهد بود. امیدوارم خیلی از بازیکنان درآینده بتوانند از او الگو بگیرند.

*کریستیانو رونالدو ۳۶ ساله شده است. به نظر شما تا چه زمانی می تواند در سطح بالا  فوتبال بازی کند؟

تا ۳ سال دیگر می تواند در اوج باشد. او کاملا به وضعیت جسمانی خودش آگاهی دارد و خوب تمرین می کند.

*آیا بهترین گلزن تاریخ فوتبال واقعا است؟

من برزیلی هستم و درکنار رونالدوی کشورمان بازی کرده ام. به نظرم رونالدو نازارایو بهترین بازیکن تاریخ است.او واقعا به حق نام یک اسطوره را دارد.

*در دوران جوانی و زمانی که بازی می کردید، موفق ترین مدافع چپ جهان بودید. به نظر شما بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال جهان کیست؟

پائولو مالدینی.

*در مقطع کنونی چه مدافع چپی برتر از همه است؟

رنان لودی از اتلتیکومادرید و آلفونسو دیویس از بایرن مونیخ بهترین هستند. به نظرم دیویس واقعا آینده ای خوب دارد.

*مانوئل نویر یکبار دیگر به عنوان دروازه بان برتر جهان انتخاب شد. با وجود برزیلی های مثل آلیسون و ادرسون فکر می کنید حقش بود؟

بله. او ازهمه بهتر بود. ضمن آنکه قهرمان اروپا شد و از نظر فردی هم عالی کارکرد. نویر از چند سال قبل همواره دروازه بان برتر جهان بوده است.

*بهترین است یا یکی از بهترین هاست؟

اکنون دروازه بان خوب زیاد است. اوبلاک، آلیسون و کورتوا. با این حال نویر از همه بهتر بود.

*به نظر شما اشتباه دروازه بانی مثل اولیور کان در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ روی گل اول برزیل چه بود؟

به نظرم او اشتباه بزرگی نکرد. او یک دروازه بان کاملا بزرگ بود و حتی بازیکنان بزرگ هم گاهی دچار اشتباهی جزیی می شوند. کان به نظرم یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال جهان است.

*شما زمانی که بازی می کردید، به خاطر شوت های محکمی که می زدید، معروف بودید؟ چقدر استعداد این کار را داشتید و تمرین می کردید؟

واقعا در این زمینه خیلی خیلی تمرین می کردم. یادم می آید وقتی تمرین تیم به اتمام می رسید، من در زمین می ماندم و مرتب تمرین شوتزنی می کردم. چیزی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به صورت فردی تمرین شوت می کردم.این کار را هم همه روزه انجام می دادم.

*با رئال مادرید در سال های ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ قهرمان اروپا شدید. برای شما کدام مقام مهم تر از بقیه بود؟

آن عنوانی که سال ۱۹۹۸ کسب کردم. چون باشگاه ۳۲ سال منتظرش بود. با یک برد یک برصفر در فینال مقابل آژاکس در عمل یک دوره افتخارآفرینی آغاز شد.

*در آن قهرمانی یوپ هاینکس، سرمربی آلمانی تیم چقدر سهم داشت؟

بسیار زیاد. او واقعا یک چهره بزرگ و جنتلمن است. از نظر تاکتیکی بسیار تاثیر داشت. ضمن آنکه شخصیتی قوی به رئال داد. از بازیکنان همیشه حمایت می کرد و یک دوست برای همه ما بود. او یکی از بهترین مربیانی بود که من در دوره فوتبالم داشته ام.

*مهم ترین مربی که داشتید، چه کسی بود؟

پدرم.او اولین مربی فوتبالم بود. از نظر ورزشی و شخصیتی هم به من خیلی کمک کرد.او یک الگوی کاملا بزرگ برایم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 20
    رونالدو همین الانشم دیگه ی بازیکن اضافیه.باید خداحافظی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس