کد خبر 1188724
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
ترامپ در حال بررسی شرکت در انتخابات 2024 بدون پنس

شبکه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به رئیس‌جمهور سابق آمریکا گزارش داد وی در حال بررسی حضور در رقابت‌های انتخاباتی 2024 است و در نظر دارد معاون سابقش را کنار بگذارد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حال بررسی حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ بدون معاون سابقش «مایک پنس» به عنوان جفت انتخاباتی خود است.

چند منبع ناشناس در این خصوص به شبکه خبری «بلومبرگ» گفتند ترامپ در نظر دارد یک زن یا یک فرد رنگین‌پوست را به عنوان جفت انتخاباتی خود انتخاب کند و پنس را کنار بگذارد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ترامپ چند هفته پایانی پر هیاهویی را در  کاخ سفید گذراند و در آن چند هفته علناً پنس را برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود در جلسه تایید آرای کنگره تحت فشار قرار داد. بر اساس این گزارش، ریاست پنس بر جلسه تایید آرا بیشتر حالت تشریفاتی داشت و او اختیار تغییر نتیجه انتخابات را نداشت.

بیشتر بخوانید

پنتاگون: فشار حداکثری، ایران را جسورتر کرد

تنش‌ها بین ترامپ و معاونش در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره به تحریک او در روز ششم ژانویه در حالی که پنس هم در ساختمان حضور داشت و درخواست حمله کنندگان برای بازداشت او و به دار آویختنش، به اوج رسید.

به گفته منابع مورد استناد بلومبرگ، ترامپ به دنبال افرادی است که در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری‌اش و بعد از حادثه حمله به کنگره در کنار وی ماندند.

«جیسون میلر» مشاور ترامپ در پاسخ به درخواست بلومبرگ برای اظهارنظر درباره این گزارش، در توییتی این خبر را جعلی خواند و گفت چنین مذاکراتی در جریان نیست.

با این حال دو منبع گفتند «کریستی نوئم» فرماندار داکوتای جنوبی یکی از افرادی است که برای همراهی ترامپ در انتخابات در نظر گرفته شده است. منابع دیگر گفتند که ترامپ تا تابستان ۲۰۲۳ قصد خود برای شرکت یا عدم شرکت در رقابت‌های انتخاباتی آتی را اعلام نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با وبگاه خبری «نیوزمکس» گفت که بعید است نامزد جمهوری‌خواه دیگری بتواند او را در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شکست دهد.

ترامپ البته در ادامه گفت که برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ هنوز تصمیم‌گیری نکرده است.

وی در اولین سخنرانی خود از زمان پایان دوره ریاستش در کاخ سفید در نشست حزب جمهوریخواه (CPAC) هم به حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت: «ممکن است تصمیم بگیرم آنها (دموکراتها) را برای بار سوم شکست دهم.»

رییس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت:‌ اگر انتخابات عادلانه برگزار می‌شد، نتایج متفاوتی داشتیم و در اولین هفته می‌توانستیم به توافق جدیدی با ایران برسیم.

پیش از این «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا و از چهره‌های بانفوذ این حزب گفت در صورت موفقیت ترامپ در کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴، از وی حمایت خواهد کرد.

ترامپ بعد از تبرئه ‌شدن در دادگاه استیضاح مجلس سنا، طی بیانیه‌ای مبنی بر بازگشت خود به عرصه سیاست با وعده «ظهور با دیدگاهی روشن برای آینده آمریکا»، گفت کارهای زیادی پیش رو دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس