کد خبر 1188723
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مقام یمنی: اکثر مناطق «مأرب» آزاد شده‌ است

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن گفت، ده منطقه از چهارده منطقه شهر راهبردی مأرب تحت کنترل نیروهای مردمی درآمده است.

به گزارش مشرق، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن روز چهارشنبه گفت، ده منطقه از چهارده منطقه شهر راهبردی «مأرب» آزاد شده است.

العزی در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «بیشتر نواحی مأرب در دست دولت [نجات ملی] است. مأرب متشکل از چهارده منطقه است که دو منطقه از جمله مرکز شهر، تحت کنترل دولت مستعفی است، دو منطقه تحت درگیری است و سایر مناطق در دست نیروهای حوثی هستند».

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «ما به اطلاع هیات آمریکایی رساندیم که تا تمام شدن تجاوزها علیه یمن به حملات خود ادامه می‌دهیم».

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در اطراف شهر راهبردی و نفت‌خیز مأرب هستند و این مسئله، موجب اعتراض ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و کشورهای غربی حامی این ائتلاف شده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    6 0
    الحمدلله رب العالمین. اینجا که مسئولان بنفش دارن به امریکا التماس میکنن ولی شما با ایستادگیتون حال امریکا رو میگیرین.خدا پشت و پناهتون باشه انصارالله.
  • محمد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    ان شا الله به زودی کامل آزاد شود
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    تا آزادی کامل مارب راهی نمانده خدا پشت پناهتان باد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 0
    جنگ یمن بدون آزادی مارب و پیشروی به سوی سواحل تعز امکان پذیر نیست و عربستان تسلیم شکست نمی شود پس هرچه زودتر باید شهر مارب را آزاد نمود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس