۴۲ نهاد بین المللی خواهان مجازات «بن سلمان» شدند

دهها سازمان بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر با صدور بیانیه ای خواهان مجازات ولی عهد عربستان به دلیل نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، دیده بان حقوق بشر و ۴۱ سازمان بین المللی دیگر با صدور بیانیه ای خواهان مجازات محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به دلیل نقش وی در ترور جمال خاشقجی منتقد رژیم آل سعود شدند.

در بیانیه صادره از سوی این نهادها آمده است: بن سلمان به دلیل ایفای نقش در ترور خاشقجی و دیگر اقدامات ناقض حقوق بشر باید مجازات شود.

به نوشته این بیانیه، مقامات سعودی به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه معارضان این کشور و محاکمه ناعادلانه آنها ادامه می دهند.

در این بیانیه تاکید شده است: حرف و حدیث هایی در خصوص شکنجه معارضان در عربستان نیز مطرح شده است. همچنین برخی از اقدامات مقامات سعودی در نقض قوانین جنگ در یمن به معنی ارتکاب جنایت جنگی در این کشور است.

به نوشته این بیانیه، بن سلمان به عنوان ولی عهد و وزیر دفاع در حال حاضر به عنوان حاکم اصلی عربستان قدرت را به دست گرفته است. وی بخش های اقتصادی و نظامی را نیز در دست دارد. دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید تحریم هایی را علیه وی و دیگر مقامات سعودی اعمال کند.

آمریکا به تازگی یک گزارش اطلاعاتی را منتشر کرده که در آن به نقش بن سلمان در تأیید ترور خاشقجی در ترکیه اشاره شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس