کد خبر 1188533
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
خضریان

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: دولت نباید دست در جیب مردم کند حتی به قیمت جبران کسری بودجه و اگر هم نیاز منبع درآمد است باید با انتشار اوراق قرضه از مردم قرض بگیرد.

به گزارش مشرق؛ علی خضریان درباره سخنان اخیر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، اظهار کرد: عمده نرخ گذاری‌های ارز، دولتی است که این امر بحث امروز و دیروز نیست آن‌هایی که دستی در اقتصاد و اقتصاد کلان دارند، می‌دانند که دولت در نرخ گذاری ارز آزاد هم نقش پر رنگی دارد.

وی ادامه داد: البته بعضی وقت‌ها شرایط ملتهب می‌شود و از دست دولت‌ها خارج می‌شود، اما کارشناسان اقتصادی معتقد بودند در سال ۹۹ این نرخ گذاری ارز کاذب است، نرخ واقعی ارز به این حد بالا نرفته و شاید به اختیار و تعمد دولت بالا رفته است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان برخی از دولتی‌ها این مورد را به چالش کشاندند و تکذیب می‌کردند و حتی بیان می‌کردند که این در شرایط نبود ارز اتفاق افتاده است و باید ارز زیادی به بازار تزریق شود، اما با تزریق ارز بازار تغییری نکرد.

خضریان با بیان اینکه برخی اقتصاددان‌ها آن زمان معتقد بودند که قیمت ارز تعمدی بالا رفته است، تصریح کرد: آن زمان این صحبت‌ها از جانب اقتصاددان‌ها مطرح می‌شد، اما برخی‌ها فکر می‌کردند که این گفته‌ها فقط برای تخریب دولت است، اما اذعان آقای واعظی نشان داد که واقعا چنین چیزی بوده است.

وی افزود: رئیس دفتر رئیس جمهور به صراحت اعلام که دولت خود در گران کردن ارز نقش داشته که پیام این اتفاق این است که دولت به جیب مردم دست اندازی کرده  و همچنین باعث شده است ارزش پول ملی دچار آسیب جدی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوالی که از آقای واعظی دارم این است آیا دولت مجاز است برای جبران کسری بودجه خود که بخش عمده آن جاری است به مردم فشار بیاورد؟ و آیا این فشار را بر روی بخش‌های اجرایی هم آورده است یا نه؟ اگراتفاق افتاده است که خود این مورد جای تامل دارد و  به نوبه خود هم غلط است.

خضریان تاکید کرد: دولت نباید دست در جیب مردم کند حتی به قیمت جبران کسری بودجه و اگر هم نیاز منبع درآمد است باید با انتشار اوراق قرضه از مردم قرض بگیرد نه این که با سوء استفاده از اعتماد مردم پول‌های آن‌ها را به یغما ببرد که این مورد حتی در بورس هم اتفاق افتاد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این نوع حرکات به نوعی سهل ترین راه برای دولت در جهت جبران کسری بودجه خود است که حتی باعث می‌شود چنین حرکتی به ارزش پول ملی آسیب بزند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شیردل IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    والا دیگه جیب ما خالیه دیگه سوراخ شده مگه تا حالا دولت از ارواح مرده هاش بودجه شو تامین کرده یا از ما
  • GB ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    به نظر اصلاح طلبا از جیب مردم فهیم ما جبران می‌شود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    1 0
    چهارمین دولت پس از انقلاب که این جمله رو گفته لطفا شعارهای کذب جدید بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس