خودرو دنا پلاس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بیان اینکه قیمت اعلام شده برای خودروی دنا در طرح فروش فوری پذیرفتنی نیست می‌گوید این قیمت گذاری‌ها غیرکاشناسی بوده و یک طرفه است.

به گزارش مشرق؛ لطف اله سیاه کلی‌ درباره قیمت دنا در طرح فروش فوری ایران خودرو، گفت: این قیمت گذاری‌ها غیرکاشناسی بوده و یک طرفه است و از مردم، مصرف کنندگان، کمیسیون تخصصی صنایع و معادن مجلس و بسیاری از کارشناسان نظرخواهی نشده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی سازوکار کنونی قیمت گذاری خودرو را روشی نادرست ارزیابی کرد و افزود: نباید به دلیل وجود انحصار در صنعت خودرو، خودروسازان سلیقه ای عمل کرده و از قانون و شرایط سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه قیمت اعلام شده برای خودرو دنا پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: اگر انحصار در صنعت خودرو وجود نداشت، خودروسازان نمی‌توانستند قیمت‌های این‌چنینی را برای محصولات خود تعیین کنند زیرا بازار توسط رقبا تنظیم می‌شد. زمانیکه میدان را از سایر شرکت‌های خودروسازی خالی می‌کنیم، قیمت‌های کنونی ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره راهکارهای لازم برای شکست انحصار خودروسازان، ادامه داد: در حال حاضر خودرو به کالایی اساسی و ابزار زندگی مردم تبدیل شده است و شرایط همانند گذشته که یک خودرو برای تمام خانواده کافی بود، نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با حضور بخش خصوصی در صنعت خودرو تنظیم بازار، تعدیل قیمت‌ها و ارتقا کیفیت محقق شده و خودروسازان برای جذب مخاطب با یکدیگر رقابت می‌کنند، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با اعلام عمومی، امکان ورود شرکت‌هایی که توانایی تولید خودرو را دارند، فراهم کند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    7 0
    خودروسازان قیمت گذاری کنن ولی در عین حال واردات خودرو به طور کامل آزاد بشه مشکلی نیست .من موافقم
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      مطمئن باش همین خودروسازها آنقدر قدرت دارند که مفایای واردات خودرو درست میکنن و از طرفی آنقدر توانایی مالی دارند که قیمت ارز را جهش بدهند! آن وقت قیمت خودروی وارداتی چنان نجومی میشود که قیمتهای فعلی لگنهای داخلی خیلی ارزان به حساب می آید!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    احسنت افرین انحصار در همه جا ششکسته بشه امضاهای طلایی رانت حذف بشن مشکل مملکت حله البه هر کسی هم مسئل نشه
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    2 0
    الان حدود 15 سال هست که نه مجلس و نه دولت و نه هیچ ارگان دیگری زورش به خودرو سازان نمی رسد و این حرفها کشک است و تکراری!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس